FANDOM

Operacja "Stop kaczce"
Konflikt: Wojna polsko-polska
Czas: 1-18.08 2060
Miejsce: Lhasa
Wynik: Schwytanie przywódców buntu tybetańskiego
Strony Konfliktu
Tibet.svg.png Niepodległa Republika Demokratyczna Tybetu
Flaga.gif buntownicy
Flaga.gif Lojaliści WRP
Dowódcy
Flaga.gif Tibet.svg.png reinkarnacja I NaczelnikaTibet.svg.png Zły Bliźniak

Flaga.gif htm. pol. Hieronim Radziejowski

Flaga.gif Minister Informacji
Siły
Tibet.svg.png Flaga.gif I. Brygada Pancerna im. Brata Bliźniaka Flaga.gif M informacji.gif Ministerstwo Informacji
Straty
Hieronim Radziejowski
kilkuset żołnierzy zaginionych bez śladu
brak

Operacja "Stop kaczce" - nazwa operacji wywiadowczej przeprowadzonej przez Ministerstwo Informacji w pierwszej połowie sierpnia 2060 roku. W wyniku operacji zaaresztowano przywódców buntu tybetańskiego, w tym OCENZUROWANO, natomiast dowódca Niebiańskiej Armii poniósł samobójczą śmierć.

Aresztowani zostali natychmiast osądzeni i internowani na Madagaskar, gdzie zostali zatrudnieni w Madagaskar Reality Show. Był to faktyczny koniec wojny.

Sprawa Radziejowskiego Edytuj

W czasie operacji agenci Ministerstwa Informacji podjęli próbę zaaresztowania byłego hetmana w Pałacu Królewskim w Lhasie. Radziejowski zabarykadował się w swoim gabinecie i ostrzeliwał agentów z broni osobistej. Według oficjalnej wersji wydarzeń zastrzelił się ostatnim nabojem. Istnieje niepotwierdzona wersja mówiąca o śmierci polityka w wyniku trzykrotnego postrzału w czaszkę.

Po akcji w Lhasie Edytuj

Większość z buntowników, pozbawiona przywódców, wróciła do domów. Najbardziej zapalczywi i ci, którzy próbowali stawiać opór, zostali wyeliminowani przez agentów MI z życia, również publicznego w ramach drógiej fazy operacji "Stop kaczce".

Naczelnik, poprzez Ministerstwo Wojny, ogłosił, że wszyscy żołnierze, którzy przeszli do armii buntowników zostaną pozbawieni stanowisk w służbach państwowych, ale, o ile wyrażą skruchę, nie zostaną pociągnięci do odpowiedzialności prawno-karnej.

Ojciec Naszego Narodu jest litościwy - uzasadniał decyzję najwyższych władz Minister Wojny.

Żołnierze, którzy nie wyrazili skruchy (w większośc z I. Brygady Pancernej) zostali zatrzymani przez Ministerstwo Informacji do wyjaśnień. Ich los pozostaje nieznany, choć przypuszcza się, że znaczna większość z nich została postrzelona przy próbie masowej ucieczki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki