FANDOM

Operacja "Zjazd z autostrady" - operacja militarna rozpoczęta 14 czerwca 2053 roku przez Wojsko Polskie w Prowincji Palestyńskiej w odpowiedzi na regularne walki, do których dochodziło pomiędzy ortodoksyjnymi Żydami, a Arabami.

Przyczyny Edytuj

Naczelnik Państwa Polskiego osobiście zadecydował o przeprowadzeniu operacji z racji częstych i bardzo ostrych starć pomiędzy ekstremistami islamskimi i ortodoksyjnymi Żydami, do których dochodziło regularnie w Prowincji Palestyńskiej.

Wydarzeniem, które przechyliło szalę goryczy i zadecydowało o wprowadzeniu operacji w życie było wysadzenie przez Izraelitów w powietrze całej dzielnicy zamieszkanej przez Palestyńczyków. Żydzi próbowali w ten sposób zgładzić przywódcę Hamasu, który jednak uszedł z życiem. W odpowiedzi, Arabowie wysadzili w powietrze dworzec autobusowy na jednym z żydowskich osiedli. Tylko dzięki szybkiej reakcji polskich władz udało uniknąć się kolejnej riposty ortodoksyjnych żydów, którą miała być detonacja taktycznej bomby jądrowej w Betlejem.

Przebieg Edytuj

W operacji wzięły udział II i V Polski Korpus Inwazyjny oraz IX Dywizja Husarii Pancernej. Działania polskich sił zbrojnych polegały na pełnej pełnej pacyfikacji niespokojnej prowincji.

Po zakończonej sukcesem operacji militarnej przystąpiono do stabilizacji sytuacji w tym regionie, wprowadzając w życie plan pokojowy "Wiosenne porządki".

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki