FANDOM

PZL Łoś Olgierd-1

Łoś w okolicach Plutona.

PZL Łoś Olgierd-1 - prototyp galaktycznego bombowca klasy Super Nowa, obecnie znajdujący się w fazie testów. Cały projekt objęty jest ścisła tajemnicą państwową.

Okręt jest w stanie zabrać na pokład 740 członków załogi, dysponuje nowym, rodzajem napędu termojądrowego. Z nieoficjalnych komunikatów można dowiedzieć się, że jednostka będzie osiągać prędkość bardzo zbliżoną do prędkości światła.

W Łosiu zastosowano również po raz pierwszy pancerz molekularno - krystaliczny powstały w wyniku 10-krotnego zbliżenia do siebie atomów w pancerzu tytanowo – ceramicznym, a następnie skrystalizowaniu. Pancerz ten o nazwie kodowej Reduta Ordona jest praktycznie nie do przebicia.

Nie wiele wiadomo też o uzbrojeniu jakie przenosić ma Łoś. Według niepotwierdzonych informacji kilka takich okrętów powinno wystarczyć do anihilacji niewielkiego układu słonecznego.

Według niektórych źródeł samolot ten mógł by także pracować w warunkach zbliżonych to tych z ziemi; jego przedni kadłub pokryty był by specjalnymi tarczami magnetycznymi, co ułatwiło by mu wchodzenie w atmosfery obcych planet. Niektóre agencje prasowe spekulują też co do dodatkowego uzbrojenia lekkiego tego bombowca. Według ich źródeł i planów, Łoś Olgierd-1 ma mieć pod kabiną trzy wieżyczki do bezpośredniego wsparcia piechoty w boju. Każda ma być uzbrojona w 3 sprzężone karabiny maszynowe, o niskim kalibrze (35mm-50mm) lecz wysokiej częstotliwości ostrzału. Strzelec ma być chroniony przez inny pancerz niż reszta samolotu - ma to umożliwić samodzielny lot wieżyczek jeżeli będzie taka potrzeba (każda ma na pokładzie 2 potężne silniki odrzutowe, o zasięgu 30 000km). Co prawda nie wiadomo jaki pancerz to będzie, ale najwięcej spekulacji mówi o nowatorskiej płycie pancernej, uzyskanej przy potężnych fuzjach nuklearnych.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki