FANDOM

Polityka Polski
Orzel zwycieski
Prawo i ustrój
Konstytucja WRP
Totalitaryzm oświecony
Organy władzy
Naczelnik Państwa
Przewodniczący Rady Najwyższej
Rada Najwyższa
Loża Ekspertów
Ministerstwa
Informacji
Dobrobytu
Wojny
Narodu
Spuścizny Narodowej
Słusznych Kroków
Urzędy
Najwyższa Izba Kontroli Totalnej
Główny Urząd Statystyki Totalnej
Polityka zagraniczna
Organizacja Narodów WRP
Rzeczpospolita Obojga Narodów
Logo

Oficjalne logo partii

Partia Bulwiastych Wyznawców Księżyca (PBWK) - partia polityczna, określająca się jako żydo-faszo-liberało-totalno-komunistyczna, działająca na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie posiada 38 miejsc w Senacie. W Polsce została oficjalnie zdelegalizowana przez Ministerstwo Informacji dnia 21 listopada 2058.

Partia, założona przez Alfreda Sójkowskiego, zarejestrowana sądownie została 29 listopada 2056, zaś jej pierwszy komitet lokalny powstał już 27 listopada 2056.

Partia rozwiązała się 27 marca 2060

HistoriaEdytuj

Alfred Sójkowski kierował partią od 29 listopada 2056, aż do swojej śmierci 6 grudnia 2056. Po jego nagłym zgonie władze w partii przejął wnuk, Andrzej Sójkowski.

2 stycznia 2057, na nieoficjalnym spotkaniu w Moskwie przedstawicieli GRONO - rosyjskiej organizacji terrorystycznej i partii PBWK oficjalnie podpisano "Pakt o współpracy i nieagresji", znany także jako "Pakt Sójkowski-Strylnikov".

Po licznych politycznych porażkach partii w Polsce, PBWK przeniosła swoją działalność do USA, gdzie, wykorzystując brak wykształcenia, ogólną biedę i nacjonalistyczne nastroje Amerykanów, zdobyła 38 mandatów senatorskich.

Po zdelegalizowaniu partii przez Ministerstwo Informacji jej członkowie przenieśli się do Boliwii, gdzie się ukrywali. Partia cały czas działała legalnie na terenie USA.

27 marca 2060 roku odbył się I Zjazd PBWK, na którym członkowie partii podjęli decyzję o samorozwiązaniu.

Program partiiEdytuj

I. GospodarkaEdytuj

  • Wprowadzenie gospodarki zmiennej, która pozwoli pozbyć się nadwyżki budżetowej, ale nie zrujnuje finansów państwa. Gospodarka zmienna to unikatowe połączenie wielu idei i systemów gospodarczych stworzonych przez ludzkość na przestrzeni wieków:

a)Główna zasadą gospodarki zmiennej jest ciągłe przechodzenie z gospodarki wolnorynkowej na planowo- rozdzielczą.

b) Garb budżetowy, wytworzony w okresie wolnorynkowym, zostanie przeznaczony na doraźnie potrzeby pieniężne, które pojawią się z pewnością w gospodarce planowo- rozdzielczej.

c) Zmiana będzie następować co 40 lat.

d) Każde przejście poprzedzałoby przyjęcie przez organ władzy stałego pakietu ustaw, który mógłby być poprawiany w zależności od wynikłych potrzeb przy każdej zmianie gospodarki.

  • Równomierny rozwój wszystkich gałęzi przemysłu, nie tylko betonowego. Przemysł naszego państwa nie może się opierać tylko i wyłączenie na produkcji betonu. Jest to zjawisko złe i niebezpieczne. Kraj, który dobrowolnie uzależnia się od jednego surowca nie może być pewny swojej przyszłości. Należy rozbudować zakłady, działające w innych dziedzinach przemysłu, aby zapewnić całej gospodarce równomierny rozwój.
  • Wprowadzenie jednego podatku liniowego na stałym, niezmiennym poziomie, równym dla wszystkich obywateli. Podatek liniowy zapewni stałe i pewne przychody dla państwa. Tym samym zostaną usunięte wszystkie inne podatki. Zostaną one wliczone w przyszły podatek liniowy, co ułatwi rozliczanie się z urzędem skarbowym. Poziom podatku będzie zmieniany tylko i wyłącznie w okresie zmiany gospodarki (patrz punkt 1.).

II. Polityka zagranicznaEdytuj

  • Wyciągnięcie Stanów Zjednoczonych z permanentnego kryzysu wszystkich dziedzin życia:

a) Kontynuowanie pomocy finansowej dla rządu amerykańskiego.

b) Bezpośrednie dotacje dla samorządów miast i regionów amerykańskich.

c) Inwestowanie w amerykańskie firmy i spółdzielnie.

d) Zachęcanie polskich przedsiębiorców do zakładania firm w USA.

e) Szkolenia Amerykanów w dziedzinie ekonomii, przedsiębiorczości i marketingu w WRP.

f) Stypendia dla wybitnych uczniów amerykańskich na studia w WRP.

  • Szkolenie amerykańskich kadr wojskowych, zaopatrywanie armii oraz dostarczanie i systematyczne unowocześnianie jej wyposażenia.
  • Bezwarunkowe zniesienie wiz na wjazd do Polski dla podróżujących Amerykanów oraz dla wszystkich innych narodów, jeśli spełnią ustalone wcześniej warunki.
  • Wprowadzenie polityki na zasadach równości między państwami, bez nacisków militarnych, czy gospodarczych ze strony WRP. Unormowanie stosunków ze wszystkimi sąsiadami państwa.

III. Polityka orbitalnaEdytuj

  • Intensywne eksplorowanie wszechświata poza granicami Układu Słonecznego:

a) masowa produkcja lekkich i szybkich statków zwiadowczych.

b) produkcja statków kolonialnych na większa niż dotychczas skalę.

c) wprowadzenie programu kolonialnego, zachęcającego do zasiedlenia nowej kolonii.

  • Kontynuacja rozbudowy bazy na Słońcu.
  • Budowa baz dla Polskiej Marynarki Gwiezdnej (PMG) na każdej planecie, księżycu, czy asteroidzie, tak aby zapewnić jej szybkie i skuteczne działanie w każdym zakątku wszechświata.
  • Rozbudowa systemu ochrony granic przestrzeni kosmicznej należącej do WRP.
  • Systematyczne zaopatrywanie baz PMG wymienionych w punkcie powyżej.
  • Intensywniejszy rozwój kolonii WRP na innych planetach.
  • Przeznaczenie dodatkowych funduszy na rozwój PMG i badań nad kosmosem.
  • Nawiązanie przyjaznych stosunków z obcą rasą. Partia potępia wszelkie dotychczasowe wrogie gesty ze strony WRP wobec Obcych.
  • Ściągnięcie pana Twardowskiego z księżyca.

IV. OświataEdytuj

  • Rozpoczęcie nauki od drugiego roku życia w myśl zasady „Im szybciej tym lepiej”.
  • Nauka wierszy i piosenek patriotycznych u najmłodszych.
  • Wprowadzenie do programu nauczania trzech obowiązkowych języków obcych.
  • Wyrównanie liczby lekcji języka polskiego z liczba godzin języków obcych.
  • Usunięcie ze szkół wszelkich symboli religijnych.
  • Opracowanie programu zachęcającego do uzupełniania wiedzy poza szkołą.
  • Wprowadzenie systemu edukacji społecznej i etycznej.

V. AdministracjaEdytuj

  • Podział prowincji rosyjskich zgodnie z ich granicami historycznymi.
  • Wydzielenie obszaru autonomicznego dla narodu japońskiego.
  • Uzyskanie niepodległości dla Szwajcarii.
  • Pomoc dla każdego narodu WRP, który zechce opuścić jej granicę lub uzyskać autonomię, ale tylko po spełnieniu przez dany naród wymaganych procedur i norm.
  • Wybór gubernatorów prowincji nie przez główne władze państwowe, lecz mieszkańców prowincji.

VI. Ustrój państwaEdytuj

a) rezygnacja z Totalitaryzmu Oświeconego jako ustroju zbrodniczego.

b) wprowadzanie wolnych wyborów.

c) umożliwienie głosowania na wiele sposobów, tak aby frekwencja zawsze była wysoka.

  • Ograniczenie roli Naczelnika:

a) Naczelnik byłby wybierany przez naród w wolnych wyborach większością głosów, a wybór ten zatwierdzany byłby przez parlament.

b) Kadencja Naczelnika WRP trwałaby tylko i wyłącznie 10 lat.

c) Funkcję Naczelnika można sprawować przez wiele kadencji, nie ma żadnych ograniczeń.

d) Prawa i przywileje Naczelnika WRP zostałyby ograniczone, tak aby nie mógł on zagrozić trójpodziałowi władzy w państwie.

  • Likwidacja Rady Najwyższej:

a) rozwiązanie Rady Najwyższej nastąpiłoby po ogłoszeniu wyników pierwszych demokratycznych, wolnych wyborów.

b) na jej miejsce zostanie powołany 100 osobowy sejm oraz 50 osobowy senat.

  • likwidacja wszystkich ministerstw, które ograniczają przywileje i prawa obywatela oraz są organami represji wobec opozycji.
  • Wprowadzenie niezależnych organów sądowych.

RangiEdytuj

Każdemu działaczowi PBWK od dnia 23.12.2058 przyznawana jest z rąk sekretarza ranga, odpowiadająca poniekąd gwiazdkom na FO. Rangę przydziela sekretarz uwzględniając zasługi na rzecz Partii. Rangi układają się w następującą drabinę hierarchii (od najwyższej):

  • Sekretarz
  • Podsekretarz
  • Komisarz
  • Rewolucjonista
  • Reakcjonista
  • Buntownik
  • Opozycjonista

DziałaczeEdytuj

Orzel zwycieski
Treść tego hasła opisuje rzeczy, które miały lub nadal mają związek z forum WRP.

Para(nie)normalna armia partyjnaEdytuj

Sztandar paranormalnych wojsk partjynych

Sztandar paranormalnych wojsk partyjnych

żołnierz
Wester Reczula Gladwik Babochwasek8 Jahoo Miro
odznaka
stopnia wojskowego
General para(nie)normalny.svg Generał.svg Major.svg Szeregowy.svg Szeregowy.svg Szeregowy.svg
nazwa stopnia

generał
para(nie)normalny

generał
major
szeregowy
szeregowy
szeregowy

Rozwiązanie partiiEdytuj

27 marca 2060 roku na I Zjeździe PBWK członkowie partii podjęli decyzję o rozwiązaniu organizacji. Przewodniczący, Andrzej Sójkowski, wygłosił przemówienie:

"Przyjęliśmy uchwałę o zakończeniu działania Partii, która, moim zdaniem, niezależnie od tego wszystkiego co było powiedziane o niej... co ja wczoraj powiedziałem... odegrała wielką historyczną rolę, czy się to komuś podoba czy nie w życiu Narodu Polskiego. Co więcej wrosła w jego świadomość. I dziś kończąc, żegnając się z nią, wcale nie uważam, że kładziemy ją do trumny, tylko zamykamy pewien rozdział w historii, pogmatwanego wprawdzie, ale jakże bogatego w twórcze osiągnięcia polskiego rewolucyjnego ruchu bulwiastego.

Wiele złego powiedziano o tej Partii, ale ja sądzę, że godność i uczciwość ludzka powinna nas chronić od wydawania o niej sądów tylko negatywnych albo też wydawania sądów potępieńczych. Poczekajmy jeszcze, co powie historia o tej Partii. Jest tu wielu historyków na sali i dobrze wiedzą jak zawiłe są losy rewolucji, jak każda z nich obfituje w dramaty. I sądzę, że być może gdzieś 30, 40 lat po Rewolucji Francuskiej, grono Jakobinów też dochodziło do wniosku że nie udało się to, co zamierzali. No a dzisiaj chyba nikt nie wydaje jednoznacznie potępieńczych sądów o Jakobinach.

Apeluję do wszystkich o to, by nie znęcać się nad PBWK, bo jest to znęcanie się także często nad swoim życiem. Ja chciałbym, mówiłem raczej na różnych spotkaniach, że powstała taka przedziwna sytuacja, że sami siebie nie lubimy. Nie lubimy tej Partii, już tej byłej Partii. Otóż chciałoby się chodzić jednak z podniesioną głową. Ogłaszam zakończenie obrad I Zjazdu Partii Bulwiastych Wyznawców Księżyca. Proszę o powstanie Towarzyszy, Towarzyszek i Towarzyszy. Sztandar Partii Bulwiastych Wyznawców Księżyca – wyprowadzić!"

Był to faktyczny koniec partii.

CiekawostkiEdytuj

Członkowie partii w ramach kontestacji systemu wypowiadając się na FO nie używali swego czasu przecinków.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki