FANDOM

Partia Władzy - ugrupowanie polityczne, rządzące Republiką Irlandii od czerwca do sierpnia 2053 roku.

Rządy Edytuj

Guinness.jpg

Jedna z ofiar rządów Partii Władzy

Po przejęciu władzy Partia Władzy zerwała stosunki dyplomatyczne z sąsiadami oraz drastycznie podwyższyła minimalne ceny podstawowych produktów spożywczych (piwa), co doprowadziło do wystąpień ludności przeciwko rządowi. W odpowiedzi na strajki, demonstracje i zamieszki, na ulice wyprowadzono wojsko, wprowadzono godzinę policyjną oraz zamknięto wszystkie puby. Funkcjonariusze państwowi rozpoczęli akcję niszczenia zapasów piwa, szczególnie marki Guinness. Do światowych mediów przeciekły wstrząsające zdjęcia przedstawiające ulice irlandzkich miast, którymi płynęły rzeki ciemnego napoju.

Zajęcie Ulsteru Edytuj

16 września, na rozkaz premiera Irlandii, elitarna VII Irlandzka Dywizja Pancerna "Zielone Diabły", zaatakowała należącą do Wielkiej Brytanii Irlandię Północną. Bezsilni Brytyjczycy wycofali się pod naporem ciężkich czołgów i zmasowanego ataku z powietrza. Decyzja o zajęciu Ulsteru wywołała gwałtowną reakcję międzynarodową. 24 wrześni Naczelnik Państwa Polskiego podjął decyzję o interwencji zbrojnej, której celem była ochrona ludności cywilnej wyspy oraz odsunięcie Partii Władzy od rządów.

Upadek Edytuj

Premier Irlandii w odpowiedzi na interwencję Wielkiej Rzeczypospolitej zapowiedział skierowanie do walk elitarnych jednostek pancernych i w oficjalnym wystąpieniu do narodu nazwał Naczelnika Państwa Polskiego "wrednym knurem" i "brudnym wieprzem bez atestu". Irlandzka obrona została jednak szybko rozbita (zobacz Operacja Guinness) i członkowie irlandzkiego rządu opuścili stolicę, by ukryć się przed polskimi wyzwolicielami.

Operacja "Posępny Ułan" Edytuj

Władze polskie ogłosiły członków Partii Władzy odpowiedzialnymi za wojnę i rozpoczęły ich regularne poszukiwania w ramach operacji o kryptonimie "Posępny Ułan". Wszyscy poszukiwani członkowie partii zostali pochwyceni bądź zlikwidowani w czasie próby stawiania oporu do końca września. Złapanych polityków oskarżono i skazano na kary od 5 lat pozbawienia wolności, po karę śmierci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki