FANDOM

Politycznie niepoprawni

Okładka nowej płyty - wykonana równie ambitnie, co muzyka.

Politycznie niepoprawni - pierwszy (i prawdopodobnie ostatni) album prezydenta Niepodległej Afroamerykańskiej Prowincji Ontario, Martina L. K. Tupaca Fifthycenta. Płyta została wydana 15 kwietnia 2061 roku na łamach państwowego wydawnictwa Niepodległej Afroamerykańskiej Prowincji Ontario.

Płyta to duża dawka ostrego gangsta rapu, w większości charakteryzującego się ostrym językiem, fascynacją bronią palną i peanami na cześć kobiecych części intymnych. Kilka utworów ma jednak wydźwięk polityczny i to one są najciekawsze.

Wybrane utwory Edytuj

God save our Fuckin' I.A.A.P.O. Edytuj

Pierwszy utwór albumu, God save our Fuckin’ I.A.A.P.O., to hymn Prowincji, autorstwa samego prezydenta. W utworze tym, skomponowanym w czasie ostatniej wojny jako pieśń bojowa oddziałów Da Nigga, towarzyszy prezydentowi, wykonując partie chórku, orkiestra wojskowa Obywatelskich Oddziałów Ochrony Ontario. Wydawca płyty zdecydował się również na nakręcenie teledysku do tej piosenki, w którym uzbrojony prezydent, otoczony przez półnagie kobiety, rytmicznie podryguje przy dźwiękach hymnu.

Mr. President feat. Mbembe Makasa – Black Power of RTF Edytuj

Innym ciekawym utworem jest Mr. President feat. Mbembe Makasa – Black Power of RTF. Piosenka ta, nagrana wraz z Mbembe Makasą, dowódcą ROU w Nowej Fundlandii opowiada o młodym żołnierzu, który jest bardzo agresywny i niewyżyty seksualnie. W tę barwną historię gen. Makasa wplata propagandowe strofy wychwalające ROU i ich siłę.

Mr. President feat. MC King the Fucker – Fuckin’ Ohara you fuckin’ motherfucker Edytuj

Warto odsłuchać również pozycję 17. Mr. President feat. MC King the Fucker – Fuckin’ Ohara you fuckin’ motherfucker jest to słynny diss, którego dopuścił się ontaryjski minister obrony, MC King the Fucker, na prezydencie USA, Bartoszu Oharze. Niezbyt wybredne słowa utworu rekompensuje świetnie obrany podkład, w którym słyszymy między innymi amerykański hymn zmiksowany ze szczekaniem psa oraz pieśń God bless America przerywaną wystrzałami z broni automatycznej.

Opinie ekspertów Edytuj

Całej osiemnastogodzinnej płyty nie sposób wysłuchać. Widać, że Martin L. K. Tupac Fifthycent wyżył się za te wszystkie lata, gdy nie mógł wydawać swojej muzyki. Po 20. utworze piosenki stają się powtarzalne i bardzo przewidywalne, a ostatnie 6 godzin to już tylko remixy wcześniejszych utworów.

Płyta jest jednak mimo wszystko przełomowa. Słuchając utworu Orędzie do wszystkich czarnuchów warto zastanowić się, czy ten nowatorski sposób prowadzenia dyplomacji przez władze państwowe przyjmie się. Czy już niebawem usłyszymy płytę samego Naczelnika?

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki