Wikia

Wielkapedia

Polscy ludzie pierwotni

Dyskusja0
819stron na
tej wiki

Polscy ludzie pierwotni - zwyczajowa nazwa plemion zamieszkujących obszary III Rzeczpospolitej z przełomu XX i XXI wieku.

Występowanie Edytuj

Przedstawiciele kultur pierwotnych występowali głównie w dzielnicach większych miast Polski, jak np. łódzkie Bałuty, warszawska Praga czy krakowska Nowa Huta.

Symbolika Edytuj

Symbole plemienne, będące zniekształconą wersją herbów drużyn oraz w rzadszych przypadkach, symbole falliczne, pozostają obecnie głównie na murach. Szczególnie często występują one w okolicach dawnych, tzw. blokowisk. W ten sposób, poszczególne plemiona, które zamieszkiwały określone terytoria w miastach oraz prowadziły walki z innymi plemionami, zaznaczały obszar swoich wpływów.

Religia Edytuj

Większość plemion pierwotnych wyznawała tę samą religię - judaizm, o czym świadczy duża liczba gwiazd Dawida malowana w różnych miejscach, często w połączeniu z "herbem" plemiennym.

Rytuały Edytuj

Znane są rytuały wojenne zwane ustawkami, lub też inne, powiązane najczęściej z kalendarzem lig piłkarskich.

Stroje Edytuj

Tradycyjne stroje odkrytych plemion, świadczą o sposobie ich organizacji. Niektórzy badacze sądzą, że oznaką rangi była liczba pasków na spodniach, inni skłaniają się raczej ku głębokości kaptura. Wiadomo, ze stroje z kapturami zakładane były na wyprawy łowieckie, kończące się upolowaniem znacznej liczby komórek.

Wyprawy wojenne Edytuj

Plemiona prowadziły dosyć wojowniczy tryb życia, często organizując wyprawy wojenne, podczas których zdobywano totemy wrogiego plemienia, które następnie rytualnie palono. Wojny prowadzono także z przedstawicielami cywilizacji, reprezentowanymi przez służby porządkowe. Pomimo buńczucznych haseł wodzów plemiennych (rozszyfrowany niedawno symbol JP), niski poziom techniczny i organizacyjny nie pozwalał z reguły na osiągnięcie przewagi.

Język Edytuj

Pomimo stosunkowo niewielkiej liczby słów, niektóre najczęściej używane określenia miały różne znaczenie w zależności od kontekstu. Znacznym problemem jest tutaj niemal kompletny brak bezpośrednich źródeł pisanych. Gdyby nie fakt, że wykopaliska rzucają zupełnie nowe światło na znane wcześniej zapiski kronikarzy z kręgu cywilizacji, język owych plemion byłby całkowitą tajemnicą.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki