FANDOM

Niemcza 2053.jpg
Hasło to stanowi uzupełnienie opisu miasta w ramach projektu "Moje miasto" i nie posiada swojego źródła w CAR.

Polska Akademia Konstrukcyjna - jedna z najważniejszych wyższych uczelni technicznych w Wielkiej Rzeczpospolitej oraz jeden z najsłynniejszych ośrodków, w których opracowywane są elementy konstrukcji, maszyn, okrętów czy przedmiotów codziennego użytku. Akademia ma swoją siedzibę w Szczecinie i pracuje pełną parą (a raczej wszystkimi komputerami i półkulami mózgowymi dostępnymi w Akademii) od połowy 2057 roku, to właśnie tutaj szkoli się kwiat polskiej Inżynierii Wojskowej. Projekty zlecone przez instytucje wyższe, takie jak na przykład Ministerstwo Wojny lub Ministerstwo Informacji są tutaj skrupulatnie opracowywane przez setki różnych naukowców i konstruktorów. Zaczynając od prostych zabiegów mających na celu na przykład zbadanie jak długa ma być konstrukcja, jak ciężka i jak szeroka, kończąc na oddziaływaniu na bakterie, czasie połowicznego rozpadu czy anomaliach w przestrzeni kosmicznej.

Wszystkie projekty o charakterze militarnym są stale konsultowane z Ministerstwem Wojny oraz Departamentem Totalnych Technik Wojennych, lecz mimo ogromnej szybkości transferu danych, Ministerstwo Wojny i tak wie o postępach w projektach znacznie szybciej. Aktualnie jednym z najkosztowniejszych (zmniejszył garb budżetowy aż o 0,5%) projektów Polskiej Akademii Konstrukcyjnej jest projekt OWRP "Gryf", pancernika gotowego do przeciwstawienia się każdej sytuacji, nawet braku papieru toaletowego na pokładzie. Póki co konstruktorzy i naukowcy zadowoleni są z jednego faktu - okręt nie narobił żadnych szkód, gdy statek startował (ktoś z obsługi wpisał o jedno zero za mało przy wartości "Prędkość początkowa").

Wbrew pozorom, głównym celem Akademii nie jest tworzenie nowych maszyn, konstrukcji czy projektów, lecz sprawianie, by wykorzystywane urządzenia były jak najbardziej przyjazne użytkownikom (za wyjątkiem sytuacji, gdy ewentualny użytkownik nie jest przyjazny Wielkiej Rzeczypospolitej), by były jak najwyższej jakości i by zbytnio nie przyczyniały się do wzrostu domowego garbu budżetowego.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki