FANDOM

Twardowski

Myśliwce klasy Twardowski podczas ataku

Polska Marynarka Gwiezdna - elitarna formacja wojskowa będąca częścią V Polskiego Korpusu Inwazyjnego, pełniąca jednocześnie funkcję administratora Polskiej Przestrzeni Kosmicznej.

Powstanie i zadaniaEdytuj

Polska Marynarka Gwiezdna powołana do życia została przez Naczelnika Państwa Polskiego 20 lipca 2039 roku, w dniu 70-tej rocznicy lądowania człowieka na Księżycu. PMG jest odpowiedzialna za obronę i porządek w Polskiej Przestrzeni Kosmicznej (do 200 tysięcy km wokół Ziemi) oraz w całym Układzie Słonecznym, który uchwałą Rady Najwyższej z 2044 roku uznany został za własność Wielkiej Rzeczypospolitej. Bazy wojenne i ośrodki badawcze PMG mieszczą się w Układzie Słonecznym, a także w obszarach poza Układem, na planetach, asteroidach i orbitach.

StrukturaEdytuj

PMG to dwie nadrzędne jednostki: Armia Księżyc i Armia Mars. W ich skład wchodzą m.in. lądowe Oddziały Szturmowe, Oddziały Lotnicze - eskadry złożone z myśliwców i bombowców planetarnych, Flota Gwiezdna posiadająca wszelkie możliwe rodzaje okrętów kosmicznych - od lekkich myśliwców kosmicznych klasy Twardowski aż po superciężkie krążowniki typu Armagedon, a także Gwardia Gwiezdna będąca uderzeniowym oddziałem najlepiej wyszkolonych kosmicznych komandosów. Centrum PMG i główną siedzibę dowództwa stanowi Stacja Kosmiczna Kopernik II, mieszcząca się na orbicie ziemskiej. Kadeci PMG szkoleni są w Akademii Gwiezdnej im. Mikołaja Kopernika.

Udział w konfliktach zbrojnychEdytuj

  • 2052: zwycięstwo nad Flotą Kosmiczną IV Rzeszy Niemieckiej
  • 23.08.2054: aktywna ochrona nienaruszalności granic neutralnego państwa - Kolumbii, podczas walk w Ameryce Południowej
  • 19.12.2055: z rozkazu Jarosława III Kaczyńskiego Polska Marynarka Gwiezdna bierze udział w wyzwoleniu Pekinu

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Wojsko Polskie

Wódz Naczelny Wojska Polskiego: Naczelnik Państwa Polskiego
Polskie Korpusy Inwazyjne: I PKIII PKIIII PKIIV PKIV PKI
Ministerstwo WojnyPolska Marynarka GwiezdnaAgresywna Obrona GranicFunkcje i profesje wojskoweOddziały wojskowePolskie operacje militarne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki