Fandom

Wielkapedia

Polskie Korpusy Inwazyjne

835stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Polskie Korpusy Inwazyjne - powołane do życia przez Sztab Generalny Polskich Sił Ekspedycyjnych w 2031 roku najbardziej elitarne jednostki polskiej armii. Żołnierze Korpusów z założeń twórców mieli stanowić awangardę militarną i przysporzyć Wielkiej Rzeczypospolitej chwały na wszystkich kontynentach. Legendarny już I Polski Korpus Inwazyjny okrył się sławą dzięki wspaniałemu zwycięstwu podczas Wojny Polskiej 2034 roku, kiedy to w ciągu zaledwie kilku godzin zdobył Lwów, a następnie Kijów. W miarę rozbudowy Wojska Polskiego i kolejnych wojen prowadzonych przez kraj, powoływano kolejne Korpusy Inwazyjne. Do 2052 roku istniały już cztery. Ich zadaniem był skuteczny, zmasowany atak na pozycje wroga, zabezpieczenie terenu i utrzymanie go do czasu wkroczenia właściwej armii.

W maju 2052 roku, w obliczu III wojny światowej i wobec konieczności dalszej rozbudowy i restrukturyzacji sił zbrojnych Rzeczypospolitej, decyzją Naczelnika Państwa Polskiego utworzono kolejny, V Polski Korpus Inwazyjny, znany również jako Lwy Macierzy, który w późniejszym czasie wsławił się brawurowymi akcjami i niezliczonymi zwycięskimi starciami z siłami wroga na wszystkich kontynentach.

Stopnie wojskowe w Polskich Korpusach InwazyjnychEdytuj

odznaka
stopnia wojskowego

0.png 1.png 2.png 3.png 4.png 5.png 6.png 7.png 8.png
nazwa stopnia

gwardzista
plutonowy
sierżant
chorąży
rotmistrz
brygadier
hetman
polny
hetman
wielki
hetman
wielki koronny

Wojsko Polskie

Wódz Naczelny Wojska Polskiego: Naczelnik Państwa Polskiego
Polskie Korpusy Inwazyjne: I PKIII PKIIII PKIIV PKIV PKI
Ministerstwo WojnyPolska Marynarka GwiezdnaAgresywna Obrona GranicFunkcje i profesje wojskoweOddziały wojskowePolskie operacje militarne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki