FANDOM

Polskie Korpusy Inwazyjne - powołane do życia przez Sztab Generalny Polskich Sił Ekspedycyjnych w 2031 roku najbardziej elitarne jednostki polskiej armii. Żołnierze Korpusów z założeń twórców mieli stanowić awangardę militarną i przysporzyć Wielkiej Rzeczypospolitej chwały na wszystkich kontynentach. Legendarny już I Polski Korpus Inwazyjny okrył się sławą dzięki wspaniałemu zwycięstwu podczas Wojny Polskiej 2034 roku, kiedy to w ciągu zaledwie kilku godzin zdobył Lwów, a następnie Kijów. W miarę rozbudowy Wojska Polskiego i kolejnych wojen prowadzonych przez kraj, powoływano kolejne Korpusy Inwazyjne. Do 2052 roku istniały już cztery. Ich zadaniem był skuteczny, zmasowany atak na pozycje wroga, zabezpieczenie terenu i utrzymanie go do czasu wkroczenia właściwej armii.

W maju 2052 roku, w obliczu III wojny światowej i wobec konieczności dalszej rozbudowy i restrukturyzacji sił zbrojnych Rzeczypospolitej, decyzją Naczelnika Państwa Polskiego utworzono kolejny, V Polski Korpus Inwazyjny, znany również jako Lwy Macierzy, który w późniejszym czasie wsławił się brawurowymi akcjami i niezliczonymi zwycięskimi starciami z siłami wroga na wszystkich kontynentach.

Stopnie wojskowe w Polskich Korpusach InwazyjnychEdytuj

odznaka
stopnia wojskowego

0.png 1 2 3 4 5 6 7 8
nazwa stopnia

gwardzista
plutonowy
sierżant
chorąży
rotmistrz
brygadier
hetman
polny
hetman
wielki
hetman
wielki koronny

Wojsko Polskie
Wódz Naczelny Wojska Polskiego
Naczelnik Państwa Polskiego
Polskie Korpusy Inwazyjne
I PKIII PKIIII PKIIV PKIV PKI
Pozostałe
Ministerstwo WojnyPolska Marynarka GwiezdnaAgresywna Obrona GranicFunkcje i profesje wojskoweOddziały wojskowePolskie operacje militarne