FANDOM

Poznan2048.jpg

Poznań w roku 2048

Poznań - miasto w Macierzy, stolica województwa wielkopolskiego.

Historia po roku 2007Edytuj

Do roku 2019, kiedy to do władzy doszedł Naczelnik, Poznań, jak i inne polskie miasta, popadał w ruinę, spowodowaną coraz to nowymi pomysłami gospodarczymi klasy rządzącej. Lata dwudzieste i początek lat trzydziestych naszego wieku zaowocował powolnym, ale stałym rozwojem miasta. Prawdziwie złoty okres rozpoczął się dla Poznania po roku 2034. W latach 2037-2038 miasto pod względem terytorialnym rozwinęło się 4-krotnie. W sytuacji tej władze miasta podjęły decyzję, że dalszy rozwój miasta w jedynie dwóch wymiarach jest absolutnie nieopłacalny i pozbawiony ekonomicznych podstaw. Zadecydowano o rozwoju miasta wzwyż i wgłąb. W roku 2039 postawiono pierwsze filary ze specjalnie wzmocnionego betonu pod tzw. Nowy Górny Taras Rataj. W tym samym czasie rozpoczęto prace głębokościowe przy projekcie Nowa Dolna Wilda. Oba projekty nigdy nie zostały oficjalnie ukończone, a prace nad rozwojem "Górnego" i "Dolnego Miasta" (jak w skrócie nazywane są obie nowe dzielnice) trwają do dnia dzisiejszego. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych koncepcji urbanistycznych Poznań jest obecnie jednym z największych miast Macierzy, czyli również świata. Obecnie trwają prace nad likwidacją szpecących widok filarów Górnego Miasta i zastąpieniem ich napędem antygrawitacyjnym.

DzielniceEdytuj

Nowy Górny Taras RatajEdytuj

Nowy Górny Taras Rataj położony jest 200m nad Starym Miastem. Szybko stał się jednym z najdynamiczniej rozwijających się centrów finansowych świata. Tu centralę ma wiele ogólnopolskich banków i domów maklerskich. Znajduje się tu też okazała siedziba Zamiejscowego Oddziału Narodowego Banku Wielkiej Rzeczpospolitej, przed którego frontonem podziwiać można unikatowy pomnik „Kochanemu Prezesowi – Wdzieczni Polacy”, przedstawiający ostatniego Prezesa NBP III Rzeczpospolitej Andrzeja L., którego światłe decyzje walnie przyczyniły się do zrywu narodowego, dzięki któremu III RP przekształciła się w WRP.

Początkowo Górne Miasto budowane było w stylu XX wiecznego amerykańskiego prymitywizmu, czyli głównie ze szkła i stali. Na szczęście wynalezienie nowych odmian szkło- i stalopodobnego betonu umożliwiło budowę kolejnych, coraz to potężniejszych wysokościowców z najważniejszego polskiego surowca, przy zachowaniu dotychczasowego wyglądu budynków.

Stare MiastoEdytuj

Po decyzji o budowie Dolnego i Górnego Miasta cały teren Starego Miasta zamieniony został w wielki park z zabytkowymi XX wiecznymi (niespotykanymi już obecnie nigdzie indziej), urokliwymi dziurawymi uliczkami, rezerwatem zabytków klasy „0” – „Wielka Płyta” itp. Jedną z głównych atrakcji miasta jest też jezioro Malta, wsławione m.in. pierwszymi udanymi testami statków zbudowanych z lżejszego od wody betonu.

Nowa Dolna WildaEdytuj

W związku ze zmianą Starego Miasta w rezerwat architektury XX wieku i ulokowaniem instytucji finansowych w Górnym Mieście, Dolnemu Miastu przypadła rola centrum przemysłowego miasta. Po latach prac ziemnych przeniesione zostały tu Zakłady im. Hipolita Cegielskiego i wszystkie inne większe zakłady przemysłowe Poznania. Dzięki specjalnemu składowi geologicznemu skał pomiędzy Dolnym a Starym Miastem, które okazały się pochłaniać wszelkie zanieczyszczenia produkowane przez przemysł, działalność Dolnej Wildy jest w pełni ekologiczna i jest obiektem wycieczek ekologów z innych miast Macierzy.

Projekt PomyłkaEdytuj

Projekt oparcia układu Poznania na świeżo odkrytej wówczas technice antygrawitacji. Nazwa pochodzi od klubu garnizonowego "Pomyłka", w którym grupa inżynierów, i jednocześnie żołnierzy V Polskiego Korpusu Inwazyjnego, podczas cyklicznego sympozjum naukowego pierwszy raz (ok. II połowy roku 2054) wpadła na pomysł takiego rozwiązania. Początkowo plany obejmowały wykorzystanie kocich umiejętności spadania na cztery łapy i teorii, że powiązanie dwóch kotów powoduje ruch wirowy zapobiegający opadnięciu kotów. Niestety w związku z umiarkowanie pochlebnymi opiniami ekologów i kosztami karmy dla około miliona potrzebnych do tego kotów, koncepcja projektu uległa zmianie i rozpoczęto prace nad zastosowaniem kwasu izomasłowego, na posmarowanych obustronnie kanapkach z masłem. Niestety szybkie jełczenie masła i problemy z zapewnieniem ciągłego smarowania kanapek okazało się przeszkodą nie do przejścia. Również napęd hybrydowy kotomasłowy nie sprawdził się. Szybki rozwój nowych i o wiele praktyczniejszych napędów antygrawitacyjnych pozwala mieć nadzieję, na szybkie zakończenie prac.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki