FANDOM

Prowincja Brazylia - prowincja Wielkiej Rzeczypospolitej położona we wschodniej części Ameryki Południowej.

GeografiaEdytuj

Powierzchnia Brazylii to ponad 8,5 mln km2, co daje jej trzecie miejsce wśród wszystkich prowincji. W większości zajęta jest przez lasy równikowe (Nizina Amazonki) lub sawanny (Wyżyna Brazylijska). Na jej terenie znajduje się największy system rzeczny świata - Amazonka i liczne jej dopływy (ponad 15 z nich dłuższych od Wisły). Panuje tu klimat równikowy wilgotny z wysokimi opadami i stałymi temperaturami w przedziale od 25 do 35 stopni Celsjusza albo klimat podrównikowy z porami suchą i deszczową.

HistoriaEdytuj

W czasach prekolumbijskich zamieszkiwana przez liczne plemiona indiańskie, potem kolonizowana przez Portugalczyków. W latach 20-tych XIX wieku uzyskała niepodległość jako cesarstwo. Wkrótce jednak przekształciła się w republikę. Na wielkość jej terytorium wpływ miały liczne wojny m.in. z Boliwią, Urugwajem i Peru. W obu wojnach światowych brała udział jako przeciwnik Niemiec. W 1960 roku w centralnej części kraju wybudowano od podstaw nową stolicę - Brasilię.

Czasy najnowszeEdytuj

Brazylia była jednym z najważniejszych krajów tworzących na początku lat 50-tych XXI wieku Sojusz Południowoatlantycki. SATO znane było z nieprzyjaznego nastawienia do Polski, co wywołało konflikt znany jako I Wojna Totalna w 2054 roku, który spowodował przyłączenie jego uczestników do Polski. W 2055 roku razem z kilkoma innymi prowincjami domagała się uzyskania niepodległości.

W 2056 roku reprezentacja Prowincji Brazylijskiej została mistrzem świata w piłce nożnej w finale, pokonując reprezentację Polaków z Macierzy.

GospodarkaEdytuj

Prowincja Brazylijska to jedna z lepiej rozwiniętych gospodarczo prowincji Ameryki Południowej pomimo zniszczeń wojennych. Ważnym sektorem jest rolnictwo (uprawy kawy, trzciny cukrowej, soi, kauczukowca). Liczy się również przemysł wydobywczy (rudy żelaza, aluminium, mniejsze złoża metali nieżelaznych). Duży dochód przynosi też turystyka (słynny karnawał w Rio De Janeiro).

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej