FANDOM

Prowincja indyjska mod

Położenie Prowincji Indyjskiej

Prowincja Indyjska - polska prowincja położona w południowej Azji. Od północnego-zachodu graniczy z Prowincją Perską, a od północnego-wschodu z Prowincją Chińską. Zajmuje prawie całą powierzchnię subkontynentu indyjskiego.

Pod koniec 2051 roku, niepodległe jeszcze Indie, popadły w konflikt z Wielką Rzeczpospolitą. Powodem spięcia było drastyczne, jak na lokalne warunki, prawo wprowadzone w sąsiednim województwie Pakistan w Prowincji Perskiej. Nakazywało ono każdemu obywatelowi tego skrawka prowincji, codzienną trzyminutową kąpiel. W odpowiedzi na drakońskie przepisy, hinduskie wojsko zaczęło w geście solidarności z sąsiadami ostrzeliwać przygraniczne łaźnie. Reakcja Wojska Polskiego była adekwatna, aczkolwiek wtedy jeszcze stonowana.

Do ostatecznego rozwiązania indyjskiego problemu doszło w czerwcu 2052 roku. 5 czerwca tego roku, w odpowiedzi na atak Chińskiej Republiki Ludowej na Polskę, oddziały polskie stacjonujące w pobliżu, dokonały prewencyjnego uderzenia przeciwko Indiom, otwarcie popierającym komunistyczny reżim. W natarciu udział wzięła Armia "Persja" w skład której wszedł m.in. I Polski Korpus Inwazyjny i kilka eskadr Polskich Sił Powietrznych wyposażonych w broń jądrową. Obrona indyjska ostatecznie skapitulowała 20 czerwca 2052 roku i tym samym karmazynowa czerwień pokryła kolejny skrawek mapy, jako kolejna polska prowincja.

Zasoby CAREdytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej