FANDOM

Prowincja Islandia - prowincja Państwa Polskiego położona na skraju Europy. Jako wyspa nie graniczy z żadną inną prowincją. Jest to jedna z najzimniejszych prowincji WRP. Jedna z niewielu prowincji przyłączonych do Polski (w roku 2042) bez wojny.

Geografia Edytuj

Wyspa położona na Morzu Grenlandzkim o wielkości 103 tys. km². Dysponuje wieloma wulkanami, które w przeszłości były przyczyną utrudnień w ruchu lotniczym. Poza Polskim Biegunem Południowym jest najzimniejszym miejscem na Ziemi. Ziemie niezdatne do uprawy, co przyczynia się do wzmożonego importu wielu produktów pochodzenia roślinnego.

Historia Edytuj

Wyspa odkryta w XI w. Od tamtego czasu systematycznie zasiedlana przez Duńczyków i Norwegów, do XVI w. Dominował tam wtedy niewielki przemysł rybołówczy. Rzekome notatki odkryte przez historyków wskazują na to, że odkrycie Islandii przyczyniło się do odkrycia Grenlandii i Kanady, ale nigdy nie miało to większego wpływu na resztę państw europejskich. W 1944 r. Islandia uzyskała niepodległość.

Podczas słabej sytuacji ekonomicznej państwa polskiego na początku XX wieku wielu Polaków zdecydowało się na emigrację. Jednym z jej celów była właśnie Islandia, niewielkie, spokojne wyspiarskie państewko. Mieszkańców było zaledwie 300 000, tak więc polscy obywatele, zresztą ciepło na wyspie przyjmowani, stali się szybko największą mniejszością etniczną. W roku 2011 było ich 12 000, w 2018 już 26 000. W wyniku zawierania międzynarodowych związków do 2025 roku już 40% ludności mówiło po polsku, zaś w 2040 aż 70%. Wobec tego 23 lipca 2041 roku parlament islandzki zdecydował o przyłączeniu kraju do Polski z dniem 1 stycznia 2042.

Obecnie rejon niepewności gospodarczej i finansowej.

Gospodarka Edytuj

Od roku 2050 gospodarka Prowincji Islandii stopniowo się załamuje. Brak wykwalifikowanej siły roboczej oraz ujemny przyrost naturalny potęgują nędzę, która jest uwidaczniana na terenach wiejskich. Aby utrzymać dodatnie saldo dochodów Islandczycy zwiększyli eksport podgniłego mięsa wielorybiego do pobliskich Wysp Owczych. Jako narodowy przysmak Islandczycy mieli nadzieję, że zawojuje on rynki światowe nową potrawą. Akcja jednak się nie udała, bowiem podgniłe mięso wielorybie zostało odrzucone przez klientów, którzy nie chcieli kupować świństw.

Po roztopach lodowców powierzchnia Prowincji Islandii zmniejszyła się o 7%. To zmusiło ogromną część tamtejszej ludności do opuszczenia swojego kraju, a była to głównie zamożna ludność mieszkająca na wybrzeżu. Ludność wiejska (biedniejsza) została pozbawiona dostępu do świata przez 4 miesiące. W wyniku tej katastrofy ludność Islandii zmniejszyła się z 287 tys. ludzi w 2060 r. do 7 tys. w 2061r. Gospodarka opierała się głównie na przetapianiu monet na naczynia. Obecnie członkowie Rady Najwyższej zabiegają o przeznaczenie części funduszy z garbu budżetowego na poprawienie sytuacji gospodarczej i finansowej Islandii.

1 stycznia 2061 roku został otwarty największy na świecie kompleks narciarski Wiśniówka. Zapewnia on 4 tysiące różnorodnych miejsc pracy i prawdopodobnie przyczyni się do poprawienia koniunktury.

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej