FANDOM

Prowincja Mali - prowincja położona w Afryce Zachodniej, w Wielkiej Rzeczpospolitej od 2060 roku. W 2060 roku była ona podzielona na Północ (w terenach WRP) i na Południe (tereny Zimbabwe). W 2062 obie części zostały połączone na korzyść WRP. Stolicą prowincji jest Bamako.

HistoriaEdytuj

W dawnych czasach Mali stanowiło ogromną metropolię na Saharze. Od XVIII wieku obszar ten okupowali Francuzi. Niepodległość uzyskała w XX wieku. W 2012 roku w Mali odbył się zamach stanu, który obalił demokratyczne rządy. Mali jako jeden z nielicznych państw stanowiło dosyć stabilny obszar Afryki. W 2059 Mali wkroczyło do UA. W 2060 roku nastąpił podział Mali.

GospodarkaEdytuj

Mali to obecnie obszar dosyć rozwijający się. Głównie produkuje piasek (Mali znajduje się na Saharze) oraz wydobywa największe w WRP złoża uranu (ze względu na fatalną jakość kolei na tym obszarze jego wydobycie jest bardzo drogie, na korzyść obywateli). Poważnym problemem Mali jest brak dróg wysokiej jakości (jedyna autostrada na terenie Mali to polna droga z dziurami).

Zasoby CAREdytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej