FANDOM

Prowincja Mozambik Mapa.JPG

Położenie Prowincji Mozambik

Prowincja Mozambik - dawna prowincja polska położona w południowo-wschodniej Afryce. Obecnie włączona do Jądra.

Przed dołączeniem do grona polskich prowincji, Mozambik przez dziesięciolecia borykał się z wciąż pogłębiającą się biedą i ubożeniem gospodarki narodowej. Spowodowało to zabiegi Cesarza, niezależnego jeszcze wtedy Mozambiku, o włączenie do WRP. Początkowo usiłowania te miały charakter wyłącznie dyplomatyczny, szybko jednak przerodziły się, po odmowie przyśpieszenia procedury, w działania natarczywe i zuchwałe. Miało miejsce wtedy wiele incydentów, mających tak dotknąć Polaków, by natychmiast anektowali ten skrawek afrykańskiego kontynentu.

Mozambik.jpg

Siły zbrojne Mozambiku przed włączeniem do WRP

Jednym z ważniejszych momentów tych usiłowań był tak zwany Kryzys Mozambijski. Życie setek tysięcy Mozambijczyków i stabilizacja w regionie, w ciągu jednej nocy zawisła na włosku. Szczęśliwie jednak wybrnięto z sytuacji i uniknięto stworzenia drugiego po Burkina Faso poligonu nuklearnego w Afryce.

W lipcu 2054 roku Mozambik przystąpił do I Wojny Totalnej po stronie Republiki Południowej Afryki. Było to jednak kolejne zamierzone działanie, mające doprowadzić do przyłączenia do WRP. Tym razem odniosło ono skutek i po zakończeniu działań wojennych Mozambik przekształcony został w Polską Prowincję Mozambik. Dało to dla gospodarki tej prowincji natychmiastowy efekt i już w pierwszym roku produkt krajowy brutto prowincji wzrósł o 947 %.

W marcu i kwietniu 2061 roku na terenie prowincji toczyły się walki między PKI, a ROU, które doprowadził ostatecznie do zajęcia Mozambiku przez Zimbabwe.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki