FANDOM

Prowincja Oceania - prowincja na terenie Wielkiej Rzeczpospolitej od 4 października 2060 roku. Prowincja ta trafiła pod opiekę WRP ze względu na liczne apele pseudoekologów i problemy z garbem budżetowym. Obszar liczy 8,5 mln km kwadratowych powierzchni.

HistoriaEdytuj

Oceania w latach 1960-2000 zaciągnęła olbrzymie kredyty od Stanów Zjednoczonych. Jednakże ich niewłaściwe wykorzystanie spowodowało, że obszar ten popadł w duży kryzys gospodarczy. W 2039 roku Kiribati znikło z map za sprawą zatopienia, a Tokelau zostało zamknięte ze względu na mutację pajęczaków.

LudnośćEdytuj

Prowincja Oceania liczy obecnie 20 000 inżynierów. Mieszkańcy (około 9000) tymczasowo zostali przeniesieni do Szczecina.

Województwa Prowincji OceaniiEdytuj

  • Palau,
  • Wyspy Salomona,
  • Nauru,
  • Vanuatu,
  • Wyspy Marshalla,
  • Samoa,
  • Tonga,
  • Tuvalu

GospodarkaEdytuj

Na Oceanii wydobywa się złoża fosforytów (drugie co do wielkości na świecie). Oficjalnie wiadomo, iż uratowanie przed wodą wysp, na które mieszkańcy wrócą prawdopodobnie za 10 lat, będzie kosztować 640 miliardów złotych. Gdy tylko ostatni mieszkańcy opuścili Oceanię, rozpoczęto szereg prac, mających zakończyć się w 2070 roku. Polscy agrotechnicy zajęli się już wysuszaniem wysp, polscy rybacy wytępieniem wszelkich płaszczek, które prześladowały mieszkańców pływając po zalanych chodnikach i przeszkadzały w poruszaniu się (nadepnięcie na płaszczkę bosą stopą bywa bolesne), a polscy drogowcy budową mostów, które połączą wszystkie wyspy. Dodatkowo pewna kwota zostanie przeznaczona na naukę mieszkańców wysp obsługi komputera oraz liczenia.

Zasoby CAREdytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej