FANDOM

Prowincja Urugwaj - prowincja Wielkiej Rzeczypospolitej położona w Ameryce Południowej, nad Atlantykiem, granicząca z Prowincją Argentyna od zachodu i Prowincją Brazylia od północy. Stolicą jest Montevideo, port atlantycki u ujścia La Platy.

HistoriaEdytuj

Pierwszymi osadnikami europejskimi byli Portugalczycy. W 1726 r. Hiszpanie wyparli Portugalczyków i założyli fort, wokół którego powstało Montevideo. W 1825 r. państwo Urugwaj odzyskało niepodległość, którą Argentyna i Brazylia uznały dopiero po trzyletniej wojnie.

Urugwaj przystąpił do krajów SATO, które wypowiedziały wojnę WRP. W wyniku działań zbrojnych państwo Urugwaj zostało wcielone do Wielkiej Rzeczpospolitej na prawach prowincji.

W czasie konfliktu WRP z Zimbabwe, prowincja w udany sposób odparła siły wroga, m. in. za sprawą sprzątaczki, pani Mieczysławy ( w przypadku placówki strażniczej w Punta del Este) oraz dzięki Bojówką Oazowym, które wzbudzając burdy oraz walki uliczne w znacznym stopniu umożliwiły II Korpusowi Inwazyjnemu Wojska Polskiego kompletne rozgromienie zajętego zamieszkami wroga.

31 marca 2061 roku Boliwijskie Partyzantki przejęły Montevideo, które zostało szybko odbite przez II Polski Korpus Inwazyjny w wyniku operacji "Wszystko na swoim miejscu".

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej