FANDOM

Prowincja Wschodnia - kolejna z prowincji Wielkiej Rzeczpospolitej, która przed 2035 rokiem należała do Rosji, a włączona została w wyniku Zemsty Narodu. Graniczy z: Krajem Krasnojarskim, Prowincją Nadbajkalską, Chińską, Koreą i Kamczatką.

Oprócz terytorium lądowego w skład prowincji wchodzi archipelag Wysp Nowosyberyjskich oraz wyspa Sachalin. Część lądowa zdominowana jest przez wyżyny (Środkowosyberyjska) i niezbyt wysokie góry (np. Góry Czerskiego - do 3147 m.n.p.m.). Klimat umiarkowany chłodny, na północy subarktyczny. Warunki więc dla ludzi niekorzystne. To tutaj, a nie w Polskim Biegunie Północnym zanotowano najniższą temperaturę powietrza na półkuli północnej (-77,8 st. Celsjusza w mieście Ojmiakon). Główną rzeką jest Lena, nad którą leży stolica prowincji, Jakuck.

Prowincja Wschodnia zalicza się do mało rozwiniętych gospodarczo ze względu na warunki naturalne (głównie klimat) i małą zasobność w surowce (węgiel kamienny i brunatny oraz ropa naftowa na Sachalinie). Rolnictwo ogranicza się tu do tradycyjnego pasterstwa np. reniferów.

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej