FANDOM

Przeminęło ze śniegiem - akcja edukacyjna zorganizowana przez Polskie Koleje Państwowe. Akcja rozpoczęła się 15 grudnia 2060 roku i miała na celu zaznajomienie młodego pokolenia Polaków, z funkcjonowaniem kolei w Polsce w XX i na początku XXI wieku.

Przebieg Edytuj

Akcja Przeminęło ze śniegiem odbyła się na wszystkich dworcach w całej Macierzy. Jej najważniejszymi punktami było wprowadzenie do ruchu kolejowego starych pociągów, ciągłych opóźnień i całkowitego chaosu informacyjnego na dworcach. Zadbano o dokładne przywrócenie realiów dawnych czasów, zaangażowano do niej zawsze zwartych i gotowych na wszystko drogowców, którzy po nocach zwozili na tory zebrany z ulic śnieg i polewali je wodą, która następne zamarzała. Dzięki temu pociągi miały prawdziwy powód do opóźnień, ponieważ musiały czekać z odjazdem na odśnieżenie i odtajanie torów. Śnieg i lód zostały też dostarczone na same dworce, a służby sanitarne i porządkowe dostały kilkudniowy płatny urlop, tak aby nie było nikogo, kto mógłby uprzątnąć owe przeszkody utrudniające poruszanie się po dworcach.

Incydenty Edytuj

Na dworcu głównym w Krakowie, kilka sprzątaczek przyszło do pracy pomimo urlopu i starało się uprzątnąć śmieci, które wysypywały się z nieopróżnianych od kilku dni koszy. Pomimo usilnych próśb nie chciały przerwać pracy. Pomogła dopiero interwencja straży miejskiej. Natomiast na dworcu stacji Poznań Główny przez kilka godzin otwarte były wszystkie kasy biletowe. Skutkowało to oczywiście kompletnym brakiem kolejek, co kiedyś było nie do pomyślenia.

Reakcja społeczeństwa Edytuj

Akcja Przeminęło ze śniegiem nie przeszła bez echa i wzbudziła wiele emocji. Pojawiły się nawet plotki, że drogowcy chcą po wiosennych roztopach stworzyć własną akcję edukacyjną Dziura w całym, której celem byłoby oddanie realiów podróżowania po dziurawych i wiecznie przebudowywanych drogach, jak to miało miejsce w III RP.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki