FANDOM

Pyrkon - ogólnopolski konwent fantastyki, odbywający się corocznie w Poznaniu od 2000 roku (z wyjątkiem roku 2005, kiedy to w Poznaniu odbywał się Polcon). Celem konwentu jest propagowanie fantastyki w literaturze, komiksie, filmie oraz w grach: komputerowych, RPG, planszowych, karcianych i bitewnych.

Cel ten realizowany jest poprzez:

  • prowadzenie spotkań autorskich z pisarzami fantastyki oraz paneli dyskusyjnych z ich udziałem
  • prelekcje tematyczne związane z wszelkimi dziedzinami fantastyki oraz prelekcje popularnonaukowe powiązane z fantastyką
  • spotkania z wydawcami książek i gier
  • sesje RPG oraz LARPy
  • udostępnienie gier planszowych (tzw. Pokoje Gier)
  • turnieje gier planszowych, karcianych i bitewnych
  • konkursy tematyczne z nagrodami

Pyrkon 2054 Edytuj

Atrakcje Edytuj

Na zlocie podziwiać można było turnieje rycerskie i ekwipunek polskich wojów (od Słowian po wojowniczych Mandżurów), zwyczaje i obyczaje krasnoludów, wierną kopię ESS Enterprise w skali 1:1, ekspozycje uzbrojenia Polskich Korpusów Inwazyjnych i tysiące innych ciekawostek.

Nowości Edytuj

Pyrkon 2054

Oficjalne logo Pyrkonu 2054

Nowością na tegorocznym Pyrkonie, była wierna inscenizacja bitwy o Tobruk, w której udział wzięło kilkaset czołgów i wozów opancerzonych. Wszystko to w zamkniętym pomieszczeniu z widownią na 150 000 osób, gdyż jak nakazuje tradycja, Pyrkon odbył się w poznańskiej Hali Wiecznej Chwały Wielkiej Rzeczypospolitej - w największym tego typu obiekcie w tej części świata.

Serwis Wielkarzeczpospolita.net Edytuj

Jak co roku, na Pyrkonie pojawiła się również Szanowna Redakcja serwisu Wielkarzeczpospolita.net, której obecność spowodowała niestety pewne utrudnienia w ruchu ulicznym i powietrznym. Aby powstrzymać rzesze fanów i wielbicielek, obszar w promieniu 10 km od Hali Wiecznej Chwały ogłoszono strefą zero, zamkniętą dla ruchu kołowego i powietrznego. Mimo to, wykładu z dziedziny political fiction Historia Totalnej Rzeczypospolitej, lata 2054 - 2154, dzięki telebimom wysłuchało na żywo ponad pół tora miliona osób. Liczbę słuchaczy przed telewizorami szacuje się na 4 miliardy.

Rok 2054 był, dla serwisu Wielkarzeczpospolita.net, jubileuszowym, pięćdziesiątym występ na Pyrkonie. Wszystko zaczęło się w roku 2004, kiedy to dzięki uprzejmości organizatorów, ówcześni członkowie Szanownej Redakcji wygłosili skromny wykład Historia Wielkiej Rzeczypospolitej, lata 2004 - 2054. Dziś już wiadomo, że zaprezentowana wówczas wersja historii okazała się prawie w 100% zgodna z rzeczywistością.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki