FANDOM

RAKIETA (Republikańska Agencja Kosmicznej Interwencji i Eksploracji Taktycznej dla Afryki) - agencja Zimbabwe odpowiedzialna za wojskowy program lotów kosmicznych, stworzona na wzór Polskiej Marynarki Gwiezdnej. Została powołana do życia 17 lutego 2061 roku.

RAKIETA nie jest integralną częścią Republikańskich Oddziałów Uderzeniowych, ale obie instytucje ściśle ze sobą współpracują.

Przygotowania do powstania Edytuj

Przygotowania do powstania Agencji trwały kilka miesięcy i były prowadzone we współpracy z Polską Marynarką Gwiezdną, Akademią Gwiezdną im. Mikołaja Kopernika oraz Polską Agencją Kosmiczną.

Wyposażenie Edytuj

RAKIETA dysponuje kosmodromem Lusaka zlokalizowanym w Prowincji Zambia oraz flotą gwiezdną – kilkunastoma krążownikami, eskadrą myśliwców Gwiezdny Ptak (kosmiczna wersja zimbabweńskich myśliwców Steel Bird) oraz jednym pancernikiem astralnym klasy Murzyn.

Prawa do kolonizacji Edytuj

W czasie uroczystego otwarcia kosmodromu Lusaka prezydent Zimbabwe podpisał z zaproszonym na uroczystość Ministrem Wojny WRP umowę, na mocy której Zimbabwe otrzymało prawo do kolonizacji zachodnich rubieży marsjańskiej Równiny Elizejskiej.

16 lutego 2061 roku, parlament Zimbabwe ogłosił powstanie na tych terenach Autonomicznej Prowincji Marsjańskiej „Nowe Pola Elizejskie”. Na Nowych Polach RAKIETA założyła bazę wojskową oraz wybudowała centrum naukowe, w którym uczeni z Zimbabwe prowadzą badania między innymi nad cywilnym wykorzystaniem bananów w podboju kosmosu.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki