FANDOM

Reforma szkolnictwa wyższego - reforma szkolnictwa wyższego w Wielkiej Rzeczpospolitej, wprowadzona 13. czerwca 2061 roku, obowiązująca od 1. października 2061 roku.

Przyczyny wprowadzenia reformy Edytuj

Minister Słusznych Kroków wyjaśnił, że konieczność wprowadzenia zmian to odpowiedź na pogarszające się warunki życia wśród żaków, będące efektem ostatnich działań wojennych. Minister stwierdził, że nie wyobraża sobie sytuacji, by jakikolwiek student musiał dokonywać wyboru pomiędzy nauką a dodatkową pracą zarobkową, która zapewniłaby mu utrzymanie i godziwy standard życia.

Treść reformy Edytuj

Studenci Edytuj

Ustawa zakłada między innymi, że każdy żak, chcący studiować na więcej niż jednym kierunku, otrzyma dodatkowe środki finansowe, wsparcie moralne, a w razie potrzeby, również psychologiczne. Reforma wymusza także na uczelniach, jeszcze większą niż dotychczas, troskę o losy studenta, po opuszczeniu murów kampusu. Obowiązkowy będzie dyskretny monitoring ruchów absolwentów, umożliwiający np. szybką akcję ratunkową w przypadku zacięcia się w toalecie. Dotychczasowe stypendia zostaną zwiększone o kilkadziesiąt bądź kilkaset tysięcy złotych, ponadto żacy, co semestr, otrzymają 5 wiader betonu oraz golarki koherentne z motopompami drugiej klasy. Likwidacji ulegną również domy studenckie, od nowego roku akademickiego, każdy student będzie dysponować własnym bungalowem.

Kadra naukowa Edytuj

Zwiększone zostaną zarobki kadry naukowej. Ponadto, w trosce o zdrowie wykładowców, przewiduje się wydłużenie urlopów rekonwalescencyjnych oraz przeniesienie większości miejsc wypoczynkowych do Prowincji Boliwia.

Działalność dydaktyczna Edytuj

Oprócz tego, dodatkowo wzrosną nakłady na finansowanie badań naukowych, rozwój kół studenckich, zakup jeszcze nowocześniejszej aparatury.

Kontrowersje Edytuj

Nie wszyscy są byli jednak zadowoleni z wprowadzonych zmian. Wielu obywateli uważało, że studenci znakomicie radzili sobie do tej pory, zarówno pod względem finansowym jaki i naukowym, a sam system szkolnictwa wyższego funkcjonował bez zarzutów. Zmiany zostały wprowadzone na skutek stworzenia sztucznych problemów, które posłużyły jedynie do odciążenia budżetu, ale w sposób niewłaściwy i bezpardonowy. W ich mniemaniu, rzesza żaków, na których barki złożono ciężar nadwyżek budżetowych, zmuszona została do płacenia za nieumiejętną politykę finansową WRP.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki