FANDOM

Rosja
Język urzędowyrosyjski
StolicaMoskwa
Liczba ludności167 345 234 (2034)
Ustrój politycznykomunizm
Głowa państwaSiergiej Iwanowicz Strylnikow

Rosja -

☀ nieistniejące już państwo na terenie Ziemi, położone wokół Moskwy.

HistoriaEdytuj

VIII w. -1240Edytuj

Słowianie zamieszkujący terytoria pomiędzy Bałtykiem a Morzem Czarnym zwracają się z prośbą do plemion nadwiślańskich o pomoc w obronie przed najazdami Pieczyngów (z południa) i Waregów (z północy). Na odsiecz przybywa książę Ruryk wraz z drużyną wojów. Odpiera najazdy wrogich plemion i zostaje księciem w Nowogrodzie Wielkim. Jest rok 862. Następca Ruryka - Olek, przyjął już rosyjskie imię Oleg i zerwał kontakty z zachodnimi braćmi - Lachami, za co otrzymał od lokalnych mieszkańców przydomek Mądry. Jednak nie było to najmądrzejsze posunięcie z jego strony. Jego zerwanie z plemionami nadwiślańskimi spowodowało proces ich łączenia. Zjednoczenia plemion polskich dokonywali stopniowo Siemowit, Lestek, Ziemowit i Mieszko I. Uporawszy się z problemem niemieckim Piastowie rozpoczęli proces łączenia ziem rdzennie słowiańskich. Na przeszkodzie ich zamiarom stanęła jednak powstała w czasie jednoczenia się plemion polskich Ruś Kijowska, mająca w tym czasie kontakty z o wiele potężniejszym od Słowian spadkobiercą Cesarstwa Rzymskiego - Konstantynopolem. Nasz dzielny władca Bolesław Chrobry nie zraził się tym i wykorzystując moment bezkrólewia wyruszył w 1018 roku na Kijów - stolicę zbuntowanych braci Słowian. Zajął przy tym znaczną część Rusi Kijowskiej. Dotarł pod bramę Kijowa, zapukał w nią grzecznie mieczem, jednakże gospodarze wykazali się brakiem ogłady i nie wpuścili naszego dzielnego władcy. Wybrali wtedy na swojego władcę Jarosława, nazwanego również Mądrym. Polska zachowała znaczną część zajętych ziem, jednakże ważniejsze okazało się poznanie właściwości sfermentowanych ziaren zboża. Jarosław Mądry okazał się głupi - podzielił swoje państwo pomiędzy synów w 1054 roku. Polacy długo nie podejmowali żadnych działań wobec wschodniego sąsiada. W początkach XIII wieku wysłali jednak na daleki wschód swojego tajnego agenta - Czesława z Chrzanowa, który przybrawszy imię Czyngis - chana zjednoczył dalekowschodnią ludność i ruszył na zachód. Pokonał on Rusinów w 1223 roku w bitwie nad rzeką Kałką, a w 1240 roku zburzył Kijów - Ruś Kijowska przestała praktycznie istnieć.

1240 - 1340Edytuj

Zachodnią część dawnej Rusi Kijowskiej opanowało Wielkie Księstwo Litewskie. Podbicie tych relatywnie niewielkich obszarów (zaledwie kilka tysięcy kilometrów kwadratowych) zajęło Litwinom aż sto lat. Współcześni historycy są zdania, iż przyczyną tego ślamazarnego tempa był brak broni pancernej na stanie armii litewskiej. Na pozostałych ziemiach dawnej Rusi Kijowskiej powstał szereg księstw będących w lennej zależności od chana Złotej Ordy. Najważniejszym z nich było Księstwo Moskiewskie powstałe w 1276 roku ze stolicą w Moskwie, mieście założonym w 1147 roku nad rzeką Moskwą. Mieszkańcy tego księstwa nie byli znani z talentu do wymyślania oryginalnych nazw.

1340 - 1547Edytuj

W 1340 roku mieszkańcy Księstwa Moskiewskiego, chcąc poprawić swoje samopoczucie, dodali do nazwy swojego państwa przymiotnik "Wielkie". By nazwa ta choć trochę odpowiadała rzeczywistości, rozpoczęli okres długotrwałego jednoczenia księstw wschodnioruskich, którego dokonywało się na drodze dobrowolnych fuzji lub jednostronnie dobrowolnych podbojów. Wielkie Księstwo Moskiewskie, jako pierwsze, podjęło też walkę z dominacją mongolską. Pierwsze duże zwycięstwo nad Tatarami odniosły wojska ruskie w bitwie na Kulikowym Polu. Współcześni historycy są zdania, iż Moskwiczanie zawdzięczają zwycięstwo wódce, która już wtedy znalazła się na wyposażeniu wojska rosyjskiego jako broń o charakterze wybitnie ofensywnym. W tym okresie, w centrum Moskwy, powstał ogrodzony plac zabaw znany pod nazwą Kreml. Wielkim Księstwem Moskiewskim rządzili m.in.: Dumny, Piękny, Ślepy i Srogi. W 1547 roku Groźny koronował się na cara Rosji.

Czasy najnowszeEdytuj

Dnia 15 marca 2061 Boliwijskie Partyzantki, GRONO, Para(nie)normalna armia partyjna oraz mieszkańcy Burkiny Faso podpisali porozumienie czwórstronne oraz wystosowali ultimatum do Naczelnika, w którym żądali uznania ich niepodległości w zamian za nieprzyłączenie się do wojny po stronie Zimbabwe. Jednocześnie na terenie ówczesnej Prowincji Moskiewskiej Mao Zedongow, będący drugą lewą ręką Siergieja Iwanowicza Strylnikowa, wykorzystując tęsknotę Ludu Rosyjskiego do czasów komunistycznych, doprowadził do powstania marszu, który miał zakończyć się w Burkinie Faso - głównym powodem była nadzieja na brak wszelkich podstawowych artykułów w tym kraju, a nawet półek, na których mógłby stać. W niedługim okresie po zniszczeniu Warszawy zaczęły się zamieszki w Moskwie, które rozprzestrzeniły się na wszystkie miasta regionu. Agenci MI doprowadzili Strylnikowa na prywatne negocjacie z Naczelnikiem, które zakończyły się stworzeniem Rosyjskiej Komunistycznej Wolnej Republiki Ludowej, przekształconej następnie w Rosję Radziecką. Symbolem nowej państwowości miało być miasto - Strylnikowgrad (ros. Стрельниковград). Pod koniec 2063 państwo zostało wcielone z powrotem do Polski.

CiekawostkiEdytuj

  • Rosja Radziecka importowała do Wielkiej Rzeczpostpolitej paliwo rakietowe, komunistyczną ideologię oraz pułkownika Isajewa.
  • W czasie zamieszek w Moskwie w kościołach i cerkwiach zaginęło wino wykorzystywane w nabożeństwach.
  • W centrum Strylnikowgradu miało stanąć pałac Strylnikowa, 30 metrowy pomnik Strylnikowa, ustawiony na placu Strylnikowa, do którego miała prowadzić Aleja Strylnikowa usytuowana obok parku imienia Strylnikowa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki