FANDOM

Saint John's - dawna stolica Nowej Fundlndii, obecnie duża dziura w ziemi.

Geografia i warunki naturalne Edytuj

Położone w północno-wschodniej części półwyspu Avalon, na południowym wschodzie Nowej Fundlandii, nad Atlantykiem. Miasto słynie z częstej mgły - wskutek lokalizacji, zamglono tu jest przez średnio 124 dni w roku.

Historia Edytuj

U szczytu swojej świetności (styczeń 2061) miasto liczyło blisko 300 tys. mieszkańców. Funkcjonowała w nim duża baza przeładunkowa, kilka stoczni oraz cywilny port, które były największymi zakładami pracy w całej prowincji. Oprócz tego istniało wiele drobnych przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych. Saint John's posiadało cywilny port morski, lotnisko międzynarodowe i sieć dróg szybkiego ruchu.

19.03.2061 PMG ostrzelała miasto setką rakiet termojądrowych. Była to odpowiedź na zniszczenie przez oddziały Zimbabweńskie zapasów paliwa rakietowego. Po ataku miasto przestało istnieć.

Port wojenny Edytuj

Portwojenny.jpg

Korweta HPS Incontrovertible w Zimbabweńskim Porcie Wojennym Nowa Fundlandia

Na południe od miasta usytuowany był Zimbabweński Port Wojenny Nowa Fundlandia. Była to największa baza marynarki wojennej ROU, w której budowano również okręty. Port połączony był z wojskowym lotniskiem i koszarami wojsk lądowych. Cała jednostka została zniszczona w czasie bombardowania. Obecnie planuje się jej odbudowę.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki