FANDOM

Stary Tomyśl - miasto w Wielkopolsce (Macierz), słynące z lokalnych tradycji chmielarstwa, sukiennictwa oraz tego, że będąc wioską w 2007 roku stała się miastem, które chce dogonić Nowy Tomyśl.

HistoriaEdytuj

Na mocy przywileju wydanego przez króla Stanisława Augusta dnia 8 kwietnia 1786 roku powstało miasto Nowy Tomyśl. Dawna wieś Tomyśl otrzymała nazwę Stary Tomyśl. Po rozbiorach wieś znalazła się w granicach Prus.

3 stycznia 1919 roku wieś zdobyta została przez powstańców wielkopolskich (zanotowano przy tym 1 wystrzał - do kłódki w urzędzie miasta w Nowym Tomyślu).

Czasy najnowszeEdytuj

Wieś zaczęła rozwijać się prężnie od 2035 roku kiedy proklamowano powstanie Wielkiej Rzeczpospolitej. W 2040 roku otrzymała prawa miejskie, licząc 4 tysiące ludności. Miejscowość rozwijała się coraz szybciej dzięki rozbudowie autostrady A2. W roku 2024 rozpoczęto produkcje sukna z miejscowym znakiem chmielu. Sukno starotomyskie cieszy się tak wielkim zainteresowaniem, że w samym urzędzie odbierającym listy z propozycją kupna sukna pracuje 100 osób.

Miasto słynie na całą Polskę z Jarmarku Sukienniczego (na ostatnim goszczono całe 1 mln obywateli), w mieście znajduje się również kościół Jana Pawła II z 2007 roku oraz pomnik Orła Zwycięskiego, mierzący 5 metrów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki