FANDOM

Superowczarek

Superowczarki piastowskie podczas szkolenia

Superowczarek piastowski - rasa psa wyodrębniona przez polskich naukowców z Instytutu Genetyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2053 roku.

Superowczarek piastowski jest wynikiem dwóch lat badań i eksperymentów nad modyfikacją innej polskiej rasy psa, jaką jest owczarek błędnie zwany niemieckim. Polskim naukowcom udało się wyselekcjonować i przetworzyć te geny, które odpowiadają za wytrzymałość i zdolność do pracy pasterskiej nawet w najbardziej trudnych warunkach. Dzięki temu powstał pies znakomicie przystosowany do warunków jakie panują przy górskim wypasie owiec.

Superowczarek piastowski cechuje się zrównoważonym charakterem, nie interesują go tzw. „głupoty” w rodzaju ganiania za kotami. Potrafi sam paść stada i chronić je przed drapieżnikami. Jednak najbardziej nowatorskim osiągnięciem genetyków z Uniwersytetu Jagiellońskiego było przystosowanie psa do samodzielnego dojenia i strzyżenia owiec. Dzięki temu praca człowieka ograniczona została do minimum, czyli do organizacji transportu i dostarczania karmy. Superowczarki są też sporadycznie wykorzystywane do ochrony obiektów państwowych.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki