Fandom

Wielkapedia

Szczecin

835stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szczecin panorama.jpg
Widok na centrum Szczecina, gdzieś z odległości kilkudziesięciu kilometrów.

Szczecin
ProwincjaMacierz
Liczba ludności4 130 310
Aglomeracja11 102 696
Gęstość zaludnienia1532 osoby/km2
Adres Urzędu Miejskiegopl. V Polskiego Korpusu Inwazyjnego 1
Prawa miejskie1243
Wysokość1-354 metrów n.p.m.
Strefa czasowaUTC +1

Szczecin to ponad 800-letnie miasto nad morzem Bałtyckim (od 2055r.) leżące w granicach Wielkiej Rzeczpospolitej, w północnozachodniej Macierzy, przy granicy z Ziemiami Odzyskanymi.

Szczecin herb.jpg

Herb Szczecina

Historia miasta

Już między VII a IV wiekiem przed naszą erą (tj. przed urodzeniem Chrystusa, nie mylić z erą Wielkiej Rzeczpospolitej) w miejscu dzisiejszego Szczecina istniała osada, zaś zapiski wspominające konkretnie nazwaną wieś pochodzą z 145 roku naszej ery. Na początku swojej historii miasto było osadą rybacką, w roku 967 Mieszko I przyłączył Szczecin do Polski. W latach 1000-1945 miasto przechodziło pod panowania różnych państw, od Polski, przez Szwecję, Niemców, Francję. W latach dwudziestych XXI wieku Szczecin znajdował się tuż przy granicach IV Rzeszy Niemieckiej, ze względu na swoje strategiczne położenie (na granicy dwóch państw) stale pojawiały się niewielkie konflikty lokalne o przynależność miasta. Względny spokój w granicznym Szczecinie nadszedł dopiero w roku 2041, gdy Wielka Rzeczpospolita znacząco przewyższała IV Rzeszę Niemiecką pod względem militarnym i technologicznym. Od roku 2041 Szczecin rozwijał się bardzo dynamicznie - powstawały nowe dzielnice, poziom życia i zadowolenie mieszkańców rosło w stronę całkowitej pozytywnej totalności. W wyniku mega-rozwoju miasto regularnie poszerzało swoje granice, by w 2055 roku bez przekłamań można było powiedzieć że 'Szczecin leży nad morzem'. W mieście powstał bastion mający na celu ewentualną agresywną obronę pogranicza (również i strategicznego sporego miasta nad granicą). W roku 2053 właśnie między innymi przez Szczecin przetoczyła się armia mająca pokonać IV Rzeszę Niemiecką i doprowadzić do upadku "imperium" Führera i Kanclerza Rzeszy.

Szczecin po 2050

Szczecin urzad miasta.jpg

Widok na Urząd Miasta, wokół Jasne Błonia

Szczecin shipyard.jpg

Budowa dwóch elementów okrętu w Stoczni Szczecińskiej

Owrp gryf.jpg

Najnowszy projekt szczecińskich konstruktorów - OWRP "Gryf", okręt do zadań z kategorii "wszystko co możliwe"

Pak.jpg

Siedziba Polskiej Akademii Konstrukcyjnej - w tle Morze Bałtyckie

Już w latach dwudziestych XXI wieku przewidziano, że ten wiek może być wiekiem dobrobytu, dzięki czemu do Szczecina przyłączono pobliskie tereny, zaś leżące przy mieście Jezioro Dąbie zaczęto osuszać w celu utworzenia w jego niecce lądowisk. Dziś Szczecin znajduje się w czołówce miast swego regionu oraz znajduje się niedaleko czołowych miast Macierzy. Na początku lat 50-tych XXI wieku rozpoczęto operację ekspansji miasta na północ - w stronę morza, by przy naturalnym zalewie stworzyć nowoczesne centrum miasta, które będzie miało na celu przyciągnięcie turystów i stworzenie kompleksów rozrywkowo-usługowych. Dziś, w roku 2058, Szczecin dumnie może zaprezentować światu stolicę rozrywki i turystyki.

Dzielnice

Centrum

Centrum Szczecina dziś znajduje się znacznie bardziej na północ niż na początku XXI wieku - u wybrzeży Zalewu Szczecińskiego, w tej dzielnicy znajdują się główne budynki regionalnej administracji, oddziały banków, firm i instytucji. Atrakcjami tej dzielnicy, poza wieżowcami są między innymi znajdujące się nieopodal plaże, muzea kultury prasłowiańskiej oraz stojące przy promenadzie rekonstrukcje w skali 1:1 słynnych okrętów z XX wieku. W roku 2055 Szczecin zerwał definitywnie z tradycją dekadencji przełomu wieków i stał się stolicą hazardu oraz rozrywki. Najważniejsze kasyna znajdują się właśnie w dzielnicy Centrum oraz na starówce. Nieopodal centrum ma swoją siedzibę Polska Akademia Konstrukcyjna, w tym budynku konstruktorzy i naukowcy tworzą najnowsze projekty maszyn, które są elementami na przykład Bojowej Maszyny Kroczącej typu Mech. PAK zużywa tyle papieru, tabletów (tabletek również) i ołówków, że niemal 10% z produkcji owego papieru czy ołówków trafia właśnie tam.

Starówka

Rejony zabytkowego zamku Książąt Pomorskich oraz słynnych na całą Wielką Rzeczpospolitą kasyn i miejsc masowej rozrywki. W roku 2053 powstały pod Wałami Chrobrego jedne z największych kasyn w tej części świata. Niedawno również włodarze miasta wprowadzili nową zasadę - by nie liczyć ile konkretnie w szczecińskich kasynach przewija się miliardów złotych, stwierdzili bowiem, że nawet najpotężniejsze komputery nie byłyby w stanie kontrolować ilości zakładów. Wszak panuje totalny i miłościwie nam panujący dobrobyt.

Jasne Błonia

Jasne Błonia można by nazwać dziś "ostoją zieleni", dawne zachodnie rejony miasta przekształcono w parki i niewielkie altanki dla turystów i spacerowiczów. Problemów z dawniej tradycyjnymi odchodami zwierząt w tym parku nie ma - wyhodowany specjalny gatunek trawy sam informuje bazę gdy jakiś zwierzak "narobi". Wybudowano również sztuczne wzgórza by urozmaicić nieco okolicę. Na placu V Korpusu Inwazyjnego ma swoją siedzibę Urząd Miasta, który otoczony jest różnorodnymi odmianami drzew i krzewów pochodzących z różnych części Wielkiej Rzeczpospolitej.

Łasztownia

Na początku wieku niewielki półwysep portowy, gdzie praktycznie nic się nie działo. W latach 2010-2020 rozpoczęła się budowa nowego centrum miasta, lecz jej postępy były mizerne. Na początku dziesięciolecia Łasztownię przebudowano na dzielnicę przemysłową, która oddzielona jest od centrum miasta "ostoją zieleni". To właśnie na Łasztowni znajduje się znana Stocznia Szczecińska, która zaopatruje flotę Wielkiej Rzeczpospolitej w okręty średniej i dużej klasy. Aktualnie trwają testy jednej z najnowszych konstrukcji w flocie - OWRP "Gryf", pancernika przystosowanego do każdej możliwej sytuacji.

Dąbie

Dawniej znajdujące się niedaleko jezioro oraz mieszkalna dzielnica Szczecina, dziś zamknięty rejon przeznaczony pod cele militarne. W czasie gwałtownego rozwoju Szczecina Jezioro Dąbie zostało osuszone, a rzeka Odra niegdyś przepływająca przez miasto została sztucznie sprowadzona na inne koryto. W dzielnicy Dąbie mają swoje oddziały różnego rodzaju struktury Polskich Korpusów Inwazyjnych, znajduje się tu również lądowisko oraz port dla okrętów Wielkiej Rzeczpospolitej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki