FANDOM

Szczególna Teoria Zgonu - jedna z największych i najważniejszych teorii XXI wieku, wyjaśniająca dlaczego czasem podczas spożywania alkoholu zaliczamy tzw. zgon (utrata przytomności) a innego dnia, w podobnych warunkach i przy identycznej ilości wódki, już nie.

Szczególna Teoria Zgonu to rozwinięcie Teorii Zgonu. Ogłoszona została wspólnie z Teorią Zgonu dnia 4. października 2054 roku.

Treść Edytuj

Naukowcy doszli do wniosku, że skoro podczas konsumpcji butelki wódki ginie około 3.000 komórek nerwowych, to może zdarzyć się tak, że przykrym zbiegiem okoliczności szlag trafi któreś z tych 10% właśnie używanych.

Jeśli tak właśnie się stanie, organizm uruchamia mechanizm obronny, który polega na wyłączeniu bodźców otrzymywanych z zewnątrz (utrata przytomności). Podczas tej fazy, która trwa zwykle od kilku, do kilkunastu godzin, nawiązywane są niezbędne połączenia z komórkami dotychczas nieużywanymi, które zastępują komórki właśnie zniszczone.

Oczywiście jeśli podczas spożywania wódki komórki będące w użyciu ominie proces anihilacji, a zniszczeniu ulegną jedynie te nieużywane, zgon (czyli utrata przytomności) nie występuje.

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki