FANDOM

Tłumacz Przekleństw

Tłumacz w akcji.

Tłumacz Przekleństw - robocza nazwa urządzenia uniemożliwiającego przeklinanie, skonstruowanego w 2061 roku przez naukowców z Polskiej Marynarki Gwiezdnej w trosce o poprawną polszczyznę.

Urządzenie ma formę pigułki. Niewielkich rozmiarów kapsułka składa się z setek tysięcy nanorobotów, których zadaniem jest lokalizacja, a następnie połączenie się ze strunami głosowymi osoby, która dobrowolnie bądź poprzez nakaz sądowy, odpowiednich rozmiarów pigułkę połknie lub, w przypadku skazańców jako kara dodatkowa, włoży sobie w odbyt. Nanoroboty, komunikując się z mózgiem danej osoby w zakresie fal beta, w momencie wypowiadania przekleństwa, odpowiednio modulują struny głosowe, przez co niemożliwe jest użycie wulgarnego słowa.

Technologia oparta na modulacji strun głosowych pozostaje ścisła tajemnicą, ze względu na wysokie ryzyko przeprogramowania nanorobotów tak, by mogły manipulować słowami, jakich dana osoba chciałaby użyć.

Urządzenie zostało szczególnie rozpowszechnione wśród pracowników sektora publicznego. Dzięki temu, nie jest możliwym, usłyszenie przekleństwa z ust osoby pełniącej ważną funkcję administracyjną czy medialną.

Wśród obywateli WRP panuje delikatny sceptycyzm, co do słuszności stosowania urządzenia, argumentowany ograniczaniem wolności wypowiedzi i możliwości dosadnego klarowania swoich myśli.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki