FANDOM

Tajemnica Kunicy - jedna z największych zagadek IV Rzeczpospolitej związana z osobą reportera, Mikołaja Kunicy, do dziś pozostaje ona nierozwiązana. Ostatnia próba uporania się z problemem miała miejsce 29 lutego 2054 roku, jednak nie przyniosła ona rozstrzygnięcia.

Treść zagadki Edytuj

Dlaczego Kunica nie mrugał?

Bez zmrużenia oka Edytuj

Śledząc archiwalne wydania Faktów, w których Mikołaj Kunica wypowiada się do kamery, nie sposób nie dostrzec, że coś jest nie tak. Dopiero wnikliwy obserwator stwierdzi, że Kunica nie mruga. Nie robił tego nawet, gdy upadały rządy, kurs złotówki leciał na łeb, na szyję, ani nawet w sytuacji realnego zagrożenia realnym zagrożeniem. Można powiedzieć, że wszystkie te informacje Kunica serwował nam bez zmrużenia oka.

Wysiłki uczonych Edytuj

Uczeni, którzy zajęli się tym fenomenem kilka lat temu, analizując archiwalne nagrania z prezenterem, zauważyli jednak kilka ujęć, na których widać unikatowe kadry z mrugającym Kunicą. To dodatkowo skomplikowało badania i zmusiło naukowców do sięgnięcia do źródła.

Rozmowa z przebywającym w Ośrodku Seniora Kunicą nie przyniosła jednak żadnego efektu. Zagadnięty o kwestię mrugania były prezenter natychmiast zaczynał mrugać i twierdził, że w ogóle nie wie o co chodzi.

Obecne teorie Edytuj

Zagadka pozostaje nierozwiązana do dziś, jednak znawcy tematu mają już swoją teorię. Nieoficjalnie mówią oni, że Kunica po prostu nie pamięta o mruganiu, ale jak już sobie przypomni, to zacznie. Czasem mrugnie raz, czasem dwa razy, a czasem pomruga nawet godzinkę. Generalnie jednak zapomina i dzięki temu oczy ma zawsze szeroko otwarte.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki