FANDOM

Ułan

Plany Ułana.

Ułan - lekki czołg, używany przez Wojsko Polskie.

WagaEdytuj

7 ton

UzbrojenieEdytuj

  • Broń główną stanowi działo jonowe, ustawione na miejscu działa konwencjonalnego. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba już wozić ciężkiej amunicji, niepotrzebny jest także ładowniczy.
  • Broń dodatkową stanowią lekkie lasery, przystosowane do walki z piechotą i lekkimi jednostkami pancernymi.
  • System obrony przeciwlotniczej "Miecz świetlny". Nazwany tak, bo widać tylko smugi światła niszczące wrogie rakiety i jednostki powietrzne.
  • Ograniczenie załogi do jednej osoby, dowódcy. Funkcję strzelca, celowniczego i kierowcy przejął komputer wielkości walizki. Dowódca każe mu tylko znaleźć cel i podaje kilka podstawowych komend, a komputer wygrywa walkę sam.
  • Silnik - dokładne dane są utajnione, ale wiadomo, że posiada tylko odrobinę mniejszą moc niż ten w "Sobieskim". Jednak dzięki małym rozmiarom "Ułan" będzie w stanie osiągnąć prawdopodobnie większą prędkość ok. 600-650 km/h.
  • Pancerz. To największa nowość. Stworzony od podstaw pancerz nanomagnetyczny stanowi doskonałą obronę przeciw wszelakiemu ostrzałowi.
    Ów pancerz składa się z malutkich komponentów tzw. nanonów. Każdy nanon jest magnesem o ogromnej mocy, pokrytym specjalnym stopem tytanu. Nanony przyciągają się nawzajem, tworząc warstwę, którą bardzo trudno jest zniszczyć. Nawet jeżeli się to uda, magnesy po chwili i tak znowu przyciągną się do siebie. Innymi słowy pancerz sam się naprawia. Jest też o wiele lżejszy niż zwykły pancerz. W dodatku przemyślany system osłon znanych z jednostek orbitalnych gwarantuje, że dobranie się do "Ułana" będzie wyjątkowo trudne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki