FANDOM

Vpki logo

V Polski Korpus Inwazyjny, nazywany również Lwami Macierzy - najbardziej prestiżowa i elitarna jednostka bojowa świata. Polskie Korpusy Inwazyjne zostały stworzone decyzją Ministerstwa Wojny w roku 2031. Ich przeznaczeniem jest Agresywna Obrona Granic Wielkiej Rzeczypospolitej.

Sobieski

Hiperfortece Jan III Sobieski Odsiecz VII - sztandarowe jednostki bojowe V PKI

V Polski Korpus Inwazyjny (w skrócie V PKI) został utworzony jako ostatni w roku 2052, jednak to jego żołnierze okryli się mianem nieustraszonych i niemożliwych do powstrzymania. Siłę ognia V Korpusu stanowią hiperfortece Jan III Sobieski Odsiecz VII oraz helikoptery Huzar VII. Żołnierze posiadają również wolną rękę w dysponowaniu taktycznymi ładunkami jądrowymi a ich misje mają priorytet przed każdymi innymi działaniami wojennymi.

Początkowo zadania jakie stawiano przed V Korpusem ograniczały się do uderzeń wyprzedzających na pozycje wroga. Doktrynę tą szybko zweryfikowano po tym, jak uderzenie wyprzedzające V Korpusu na granicy z Chinami zatrzymało się dopiero w Pekinie.

Jak oceniają niezależni eksperci, poziom wyszkolenia i siła rażenia żołnierzy V Korpusu jest wystarczająca, by oddział złożony z pięciu ludzi w ciągu dwóch godzin zrównał z ziemią dowolne miasto świata wychodząc ze starcia bez szwanku.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Wojsko Polskie
Wódz Naczelny Wojska Polskiego
Naczelnik Państwa Polskiego
Polskie Korpusy Inwazyjne
I PKIII PKIIII PKIIV PKIV PKI
Pozostałe
Ministerstwo WojnyPolska Marynarka GwiezdnaAgresywna Obrona GranicFunkcje i profesje wojskoweOddziały wojskowePolskie operacje militarne