FANDOM

Waszyngton - stolica USA, sojusznika Wielkiej Rzeczpospolitej. Zamieszkuje go niemal dziesięć milionów ludzi. Nie rozwija się, ale, jako jedyne miasto w USA, nie cofa sie również w rozwoju, dzięki funduszom z garbu budżetowego WRP. Znajduje się tutaj Statua Jedności - symbolizująca całkowitą współpracę z Wielką Rzeczpospolitą.

Stacjonuje tutaj jednostka V Polskiego Korpusu Inwazyjnego, ochraniająca najważniejsze urzędy i instytucje naszego sojusznika. Znajduje się tu tez Centrum Szkolenia US Army, gdzie polscy eksperci usiłują nauczyć latać na drzwiach od stodoły lotników amerykańskich.

Nazwa miasta nawiązuje do pierwszego prezydenta USA, George'a Washingtona, który nieopodal miał swój dom (Mt.Vernon). W Waszyngtonie znajduje się prezydencki Biały Dom (nazwany tak przez T. Roosevelta) - do dziś mieszkają tu prezydenci. Miasto w zdecydowanej większości zamieszkiwane jest przez ludność afroamerykańską. Ciekawostką jest, że deputowani wybierani z Waszyngtonu do Kongresu biorą udział w obradach, ale od 250 lat nie mają tam prawa głosu.

W Waszyngtonie, jako stolicy i najlepiej rozwiniętemu miastu USA przypada zaszczyt organizowania licznych konferencji i międzypaństwowych szczytów.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki