FANDOM

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy - fundacja charytatywna, której podstawowym celem zgodnie ze statutem jest działalność w zakresie ochrony zdrowia oraz poprawy warunków bytowych. Działalność WOŚP ukierunkowana jest głównie na kraje biedne i słabo rozwinięte.

Finał WOŚP Edytuj

Najbardziej znaną formą działalności fundacji jest coroczna, ogólnopolska impreza rozrywkowo-medialna o charakterze charytatywnym, nazwana Finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podstawowym elementem Finału jest granie wielkiej orkiestry, czyli odbywające się w całej WRP (a także poza granicami) koncerty muzyczne, z których dochód przeznaczany jest na cele Fundacji. W czasie Finału organizowanych jest również wiele innych form zbiórki funduszy, z których najważniejsza jest publiczna kwesta na ulicach miast prowadzona przez licznych wolontariuszy. Zebrane pieniądze są przeznaczane na z góry ustalone cele.

Kłopoty nadprodukcji Edytuj

Pierwsze oznaki nadprodukcji WOŚP zaobserwowano już w roku 2044, kiedy wolontariusze przywozili do studia pieniądze taczkami. W 2047 roku w użyciu były już ciężarówki. Od roku 2049 na kontach bankowych Wielkiej Orkiestry permanentnie zalega gigantyczna kwota, której pracownicy WOŚP nie byli w stanie wydać. Każdy kolejny finał stawał zatem przed widmem kompletnej klapy. Sytuację udało się rozwiązać dopiero, gdy zmieniono cel spożytkowania zebranych środków - pieniądze zaczęto przeznaczać na pomoc dzieciom w USA oraz krajów trzeciego świata.

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki