FANDOM

Król William IIEdytuj

 Wilhelm Artur Filip Ludwik Mountbatten-Windsor - były król Wielkiej Brytanii, oraz Commonwealth Realm, urodzony 21 czerwca 1982 roku w Londynie, syn Karola, księcia Walii oraz Diany Spencer
491px-Prince William of Wales RAF

Król William

ŻyciorysEdytuj

Król Wilhelm urodził się w szpitalu św. Marii w Paddington, w zachodnim Londynie. Jego ojcem jest Karol, książę Walii, najstarszy syn królowej Elżbiety II i Filipa, księcia Edynburga. Jego matką była lady Diana Spencer, najmłodsza córkaEdwarda Spencera, 8. hrabiego Spencera. Jako wnuk brytyjskiej monarchini i syn księcia Walii nazywany jest "Jego Królewska Wysokość Król Wilhelm z Walii". Gdy był dzieckiem, jego rodzice pieszczotliwie nazywali go "Wombat".

Został ochrzczony 4 sierpnia 1982 r. w dniu 82 urodzin jego prababci, w pokoju muzycznym Pałacu Buckingham, czego dokonał Arcybiskup Canterbury dr Robert Runcie. Jego rodzicami chrzestnymi byli: król Hellenów Konstantyn II, sirLaurence van der PostAlexandra Windsor, lady OgilvyNatalia Grosvenor, księżna WestminsterNorton Knatchbull, lord Romsey i lady Susan Hussey.

Wilhelm ma młodszego brata, księcia Henryka. Druga żona jego ojca, Camilla, księżna Kornwalii, jest ich macochą, dając im przybrane rodzeństwo: brata Toma Parkera Bowlesa i siostrę Laurę Lopes.1 marca (Dzień św. Dawida) 1991 r. król Wilhelm dokonał swojego pierwszego oficjalnego wystąpienia podczas wizyty w Cardiff, stolicy Walii. Po przybyciu samolotem ośmioletni książę został zabrany przez rodziców do Katedry Llandaff. Po tejże wizycie podpisał zwiedzającym książkę, demonstrując tym samym, że jest leworęczny. Zdjęcia księcia zrobione podczas jego wizyty wiszą na stałej wystawie w katedrze. Gdy odjeżdżał, wiele dzieci ze szkół i miejscowych rezydencji z otaczających terenów ofiarowało mu podarki.

3 czerwca 1991 r. król Wilhelm trafił do Królewskiego Szpitala Berkshire, po tym jak został uderzony w głowę przez innego ucznia posiadającego kij golfowy. Książę nie stracił przytomności, ale miał pękniętą

402px-The Duke of Cambridge
czaszkę i musiano go operować w Great Ormond Street Hospital. Blizna jest widoczna do dnia dzisiejszego.

Król Wilhelm rozpoczął naukę w przedszkolu prowadzonym przez Jane Mynor, później uczęszczał do prywatnego przedszkola Wetherby School w zachodnim Londynie, następnie zaś do szkoły prywatnej Ludgrove School w Berkshire. Po zdaniu egzaminów wstępnych został przyjęty do Eton College. Ze szczególnym zainteresowaniem studiował biologię, geografię i historię sztuki na poziomie zaawansowanym.

Jak większość brytyjskich nastolatków, król Wilhelm po ukończeniu Eton, zrezygnował na rok z kontynuowania nauki (tzw. gap year lub year off). Wziął udział w obozie British Army w Belize. Później został wolontariuszem Raleigh International w południowym Chile. Świat obiegły zdjęcia przedstawiające księcia Wilhelma czyszczącego toaletę.

Po zakończeniu przerwy w 2001 r. król rozpoczął naukę na Uniwersytecie w St Andrews (Szkocja). Uniwersytet ukończył w 2005 r. Naukę rozpoczął od kursu historii sztuki, ale później zmienił przedmiot na geografię. Kończąc uniwersytet uzyskał stopień szkockiego magistra sztuk pięknych wyższej drugiej klasy, co jest najlepszym akademickim wynikiem osiągniętym przez następcę brytyjskiego tronu. Podczas nauki w Fife książę używał imienia William Wales.

W styczniu 2006 r. król wstąpił do Royal Military Academy w Sandhurst, dołączając do swojego młodszego brata, księcia Henryka, który uczył się tam od maja 2005 r. 15 grudnia 2006 r. ukończył Akademię i otrzymał stopień podporucznika[2].

16 listopada 2010 r. Clarence House poinformowało o tym, iż książę oświadczył się Kate Middleton podczas ich wspólnych wakacji w Kenii. Wiadomość ta była niespodzianką nie tylko dla zwykłych Brytyjczyków, ale także dla mediów, rządu, rodziny królewskiej, a nawet samej Królowej, która wyraziła swe zadowolenie z uroczystości ślubnej. Ceremonia ta została wyznaczona na 29 kwietnia 2011.Książę Wilhelm i Catherine Middleton pobrali się 29 kwietnia 2011 roku w Opactwie Westminsterskim o godzinie 11.00 czasu angielskiego (godz. 12:00 czasu warszawskiego).

3 grudnia 2012 roku pałac św. Jakuba oficjalnie ogłosił, iż książę i księżna Cambridge spodziewają się swojego pierwszego dziecka. Poród żony księcia Williama przewidywany był na lipiec 2013 roku[4].

22 lipca 2013 roku na sztalugach przed Pałacem Buckingham została umieszczona oficjalna informacja o narodzinach syna[5], natomiast 23 lipca książę pokazał razem z księżną Katarzyną swego pierworodnego syna. Syn księcia Wilhelma otrzymał imiona George Alexander Louis (Jerzy Aleksander Ludwik).

16 maja roku 2054 na skutek I Wojny Totalnej został odsunięty od władzy. Aktualnie mieszka na jakimś zadupiu w Polskiej Wspólnocie Brytyjskiej (w Pałacu Buckingham w Londynie) oraz pretenduje do tyłu króla sera. Od roku 2055 promuje operacje plastyczne polskiej firmy zajmującej się chirurgią plastyczną. Plotki rozpuszczane przez portal spanielek oraz OCENZUROWANO twierdzą, że przeszedł ich minimum tysiąc dwieście czterdzieści trzy - i to samego ... nosa. Na skutek amnestii przeprowadzonej przez naszego łaskawego Naczelnika przestał być uznawany za wroga ludu i otrzymał obywatelstwo polskie. W 2063 roku z okazji niesławnej  50. rocznicy Wypowiedzi anty-imigracyjnych premiera David'a Camerona postawiono go przed trybunałem stanu, uznano jednak, że nie miał z tym związku.

Odznaczenia (lista niepełna)Edytuj

TytułEdytuj

Jego Królewska Mość, Król Wilhelm II, Król Anglii, Szkocji, Irlandii, Australii oraz krajów Wspólnoty Narodów, Książę Walii, Senior Sark, Gurnsey oraz Jersey, Lord Man, hrabia Strathearn, baron Carrickfergus

Więcej z Fandomu

Losowa wiki