FANDOM

Wojna polsko-izraelska
Piramida2.jpg
Piramida uszkodzona przez izraelską armię
Czas: 27 września - 15 listopada 2052
Miejsce: Egipt, Izrael, Palestyna
Przyczyna: XII intifada, aneksja Egiptu przez Izrael
Wynik: zwycięstwo WRP, włączenie Egiptu i Izraela w granice Polski, utworzenia Prowincji Palestyna
Strony Konfliktu
Flaga.gifWRP
Egipt.svg.png Egipt
Izrael.svg.png Izrael
Dowódcy
Naczelnik Państwa Polskiego
Siły
PKI Siły Obronne Izraela
Straty
1 zabity, 2 rannych

Wojna polsko-izraelska - konflikt zbrojny toczący się między WRP a Izraelem od 29 października do połowy listopada 2052 roku.

Geneza konfliktuEdytuj

Wojna polsko-izraelska była splotem kilku czynników. Trwająca prawie sto lat izraelska okupacja terytoriów zamieszkiwanych przez Palestyńczyków, liczne zamachy terrorystyczne przeprowadzane przez Palestyńczyków na terenie Izraela, wybuch wojny egipsko-izraelskiej, fanatyczne niszczenie dorobku kultury Egiptu oraz zablokowanie i znacjonalizowanie Kanału Sueskiego, doprowadziły w końcu do wybuchu konfliktu, który wisiał w powietrzu już od kilku miesięcy.

Kalendarium wydarzeńEdytuj

  • 29 czerwca pojawiają się pierwsze plotki i spekulacje na temat planów Rady Najwyższej wobec Izraela. Jednostki Polskiej Marynarki Wojennej prowadzą działania zaczepne na całej długości wybrzeża Izraela. Do prasy wyciekają plany wywiezienia Ziemi Świętej z Izraela ułożenia jej pod Częstochową.
  • 27 lipca w kolejnym zamachu terrorystycznym w Izraelu ginie trzech arabów i ponad dwustu obywateli izraelskich. Niekończąca się Intifada pochłania kolejne tysiące istnień ludzkich, ciągle nie widać szans na jej rozwiązanie. W prasie pojawiają się plotki na temat planów Ostatecznego Rozwiązania Problemu Izraelskiego, które zakładają zlikwidowanie państwa Izrael i rozwiezienie jego obywateli we wszystkie zakątki świata doprowadzając do sytuacji jaka była przed II wojną światową. Wobec fali oburzenia i protestów, które wywołała ta informacja, Naczelnik Państwa Polskiego oficjalnie ją dementuje: "Takich planów nie ma i nie będzie, choć przyznaję, że nie podoba mi się dwulicowość i fałsz przywódców Izraela. Żydzi są takimi samymi terrorystami jak Palestyńczycy, z tą różnicą że mają armię, więc wszystkie ich działania nabierają złudnej otoczki legalności." U wybrzeża Izraela nadal w pełnej gotowości bojowej pozostaje kilkanaście polskich okrętów wojennych, których misja pozostaje nieznana.
  • 27 września wojsko izraelskie wkracza do Egiptu. Kraj faraonów zostaje opanowany w przeciągu 36 godzin, następuje zamknięcie Kanału Sueskiego. Przewodniczący Knesetu oficjalnie stwierdza, że wojna to efekt egipskiej prowokacji, sam Egipt to państwo wspierające terroryzm, siedlisko Arabów, których należy tępić pod każdą szerokością geograficzną. Ogłoszenie pełnego sukcesu przeprowadzonej operacji militarnej. Odpowiedź polskiego Ministerstwa Wojny jest natychmiastowa i jednoznaczna: "Wielka Rzeczpospolita potępia bezpodstawną agresję izraelską. Żądamy bezwarunkowego wycofania się z terytorium Egiptu w ciągu 24 godzin oraz wypłacenia odszkodowania w wysokości 500 miliardów złotych."
  • 21 października rozpoczynają się intensywne przygotowania Polskich Korpusów Zbrojnych do przeprowadzenia działań zbrojnych na terenie okupowanego Egiptu. W Delcie Nilu stacjonują ORP Matka II i ORP Piłsudski - dwie z pięciu największych na świecie jednostek pływających, a także nieokreślona liczba innych statków i łodzi podwodnych.
  • 29 października o godzinie 5.30 wybucha wojna polsko-izraelska. U wybrzeży Izraela 66 łodzi podwodnych typu Syrena cierpliwie czeka na sygnał. Niecałe 400km na południowy-wschód, 2 Brygady łodzi podwodnych wpływają od południa do Kanału Sueskiego. W chwilę potem, ORP Matka nadaje komunikat o pełnej gotowości bojowej i prosi o zezwolenie na rozpoczęcie akcji. Wkrótce WTL-78 "Sowy", największe z Transporterów Lotnictwa Polskiego przekraczają polsko-egipską strefę powietrzną. Systemy obronne Lotniskowca Matka przejmują nadlatujące polskie samoloty. 264 rakiety (w tym taktyczne-atomowe) zostają wystrzelone w kierunku strategicznych pozycji w Izraelu. Siedziba rządu, wszelkie rezydencje państwowe, znaczące urzędy, bazy wojskowe wraz z wyrzutniami rakietowymi zostają zrównane z ziemią. Idealnie w tym samym czasie posterunki izraelskie nad Kanałem Sueskim zostają zmiecione przez falę powodziową wywołaną detonacją 10 min falokumulujących. Na teren Egiptu przetransportowano już około 300 odpowiednio przystosowanych czołgów T-VIII Sobieski z I Korpusu Inwazyjnego, 1500 komandosów i żołnierzy z II Perskiej Dywizji Szybkiego Reagowania oraz kilka ton sprzętu, zaopatrzenia i środków pierwszej pomocy dla wyczerpanej ludności egipskich wsi. Pierwsza bezpośrednia wymiana ognia między żołnierzami Polskimi i Izraelskimi rozpoczyna się około godziny 6.20, kiedy 30 żołnierzy z polskiego batalionu powietrzno-desantowego szuka w opustoszałym mieście zajęcia. Grupa 9 izraelskich żołnierzy, która nie zdążyła na ewakuację ukryła się w miejskim szalecie, a gdy trzech Polaków weszło do niego, Żydzi zaskoczyli ich na wpół leżąc w kabinach i otwierając ogień do chcących jedynie "skorzystać" żołnierzy Perskiej Dywizji. W wyniku starcia dwóch polskich żołnierzy zostało rannych i musiało wycofać się z toalety. Wymiana ognia trwała prawie 20 minut, Żydzi dzielnie bronili swojej pozycji. Cały incydent zakończył Sobieski z PKI, który zestrzelił toaletę.
  • 15 listopada następuje zakończenie działań ofensywnych. W konflikcie ginie jeden polski żołnierz, saper z 8 Brygady Desantowej "Krety". Zmarł on na zawał serca po głupim żarcie jednego z kompanów.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki