FANDOM

Wyspy Naczelnikowskie - archipelag na zachodnim Pacyfiku wchodzący w skład Prowincji Oceanii. Do 2060 niezależne państwo pod nazwami Wyspy Salomona (do 2034) i Wyspy Naczelnikowskie (2034-2060).

NazwaEdytuj

Do 2034 roku archipelag nazywał się Wyspy Salomona. Jako, że 100% ludności nie wiedziało, od czego pochodzi ta nazwa, postanowiono nadać nową nazwę. Gdy mieszkańcy wysp nie mogli dojść do porozumienia, starszyzna państwa podjęła decyzję: znalezienie nazwy poprzez radio (na wyspach wtedy był dokładnie 1 radioodbiornik, zasilany napędem nożnym). Konkretnie polegało to na tym, że nazwą miała być pierwsza rzecz lub osoba zasłyszana w radiu. Traf chciał, że trwała akurat Wojna Polska i w radiu mówiono o Naczelniku WRP. Tak więc wyspy otrzymały zaszczytne miano Wysp Naczelnikowskich.

WspółcześnieEdytuj

Obecnie archipelag jest częścią WRP działającą jako Prowincja Oceania.

HistoriaEdytuj

Na terenie wysp do 2060 roku funkcjonowało małe, niepodległe państwo. Republika Wysp Naczelnikowskich zmierzała się ciągle z kolejnymi problemami wszelkiej natury.

W latach 20. XXI wieku wszystkie pieniądze zostały porwane przez morze w czasie tsunami. Gospodarka państwa została załamana. Zostało tylko 1000 ludzi na największej wyspie archipelagu. Starszyzna (sprawująca władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą) podjęła decyzję o wprowadzeniu nowej waluty: 1 ryba = 1000 kokosów. Oryginalność tej waluty polega na tym, że używa się prawdziwych ryb i kokosów.

Od 29 lutego 2048 wszyscy mieszkańcy wyspy brali udział w projekcie, którego celem było wybudowanie środka łączności z Wielką Rzeczpospolitą. Większość mieszkańców archipelagu spędzało 7 dni w tygodniu na poszukiwaniu części telefonów, komputerów, czy chociaż krótkofalówek, w nadziei że uda się porozumieć z WRP i przekonać obecnego Naczelnika na przyłączenie Wysp Naczelnikowskich jako jednej z prowincji Wielkiej Rzeczypospolitej. Zadanie to zakończyło się sukcesem i 4 października 2060 Wyspy Naczelnikowskie zostały włączone w skład WRP jako część Prowincji Oceanii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki