FANDOM

Zakopane Air Show - konkurs skoków narciarskich organizowanych co roku na skoczni w Zakopanem. Od 17. stycznia 2054 roku, skoki narciarskie zostały połączone z pokazem akrobacji lotniczej.

Nowe zasady Edytuj

Na połączenie skoków narciarskich z pokazem akrobacji lotniczej zdecydowano się po tym, jak polscy skoczkowie zaczęli lądować poza linią horyzontu, co wiązało się ze znacznym spadkiem popularności tej dyscypliny.

Obecnie, oprócz odległości, liczą się również zaprezentowane przez skoczków akrobacje. Dodatkowe punkty sędziowskie przyznawane są za wszelkiego rodzaju salta, beczki, korkociągi. W efekcie skoczkowie oddają krótsze, ale znacznie efektowniejsze skoki.

Niezwykłe zawody Edytuj

Do historii zawodów Zakopane Air Show przejdzie z pewnością konkurs z 2054 roku. Wtedy to, Adam Littlesh, reprezentant Jamajki, produkt karaibskiej inżynierii genetycznej i wychowanek cieszyńskiej Akademii Sportów Zimowych wykonał w czasie lotu 14 beczek, 3 pętle i 23 zwroty bojowe, co pozwoliło mu zająć 12. miejsce w klasyfikacji końcowej. Tym samym w czołowej dwudziestce, po raz pierwszy i jak na razie jedyny, znalazł się zawodnik spoza Macierzy.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki