FANDOM

Ziemie Odzyskane - zachodnioeuropejska prowincja Wielkiej Rzeczypospolitej, granicząca z Macierzą i Landami Niemieckimi. Jej nazwa pochodzi od odebrania tych prasłowiańskich ziem przez Państwo Polskie IV Rzeszy Niemieckiej w roku 2052.

Obejmują swym zasięgiem Półwysep Jutlandzki (dawny kraj Dania), Wyspy Duńskie oraz wschodnią część dawnej IV Rzeszy.

Dzieli się na 4 województwa: duńskie ze stolicą w Portowie (dawna Kopenhaga), przedniopomorskie z Szynkowem (Hamburg), połabskie z Bagniowem (Berlin) i łużyckie z Dreznem.

Jest to prowincja wysoko rozwinięta gospodarczo, mimo że w granicach WRP znajduje się tak niedługo. Wynika to z faktu, że IV Rzesza Niemiecka była również państwem bardzo silnym. Gospodarka koncentruje się tu zdecydowanie na sektorze usług (np. bankowe, transportowe, handlowe). Mniej ważny jest przemysł (lekki, chemiczny) i rolnictwo.

Prowincja nizinna, położona głównie w dolnym biegu Łaby, jej dopływów i w mniejszym stopniu Wezery oraz krótkich rzek Półwyspu Jutlandzkiego. Klimat podobny jak w Macierzy, a więc umiarkowany ciepły, z większymi jednak wpływami klimatu morskiego.

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej