FANDOM

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Wisła-Zakopane 2056 - odbyły się w Macierzy, w Wiśle oraz w Zakopanem, w dniach od 12 do 28 lutego 2056 roku.

Liczby Edytuj

Olimpiada, organizowana przez metropolie polskich sportów zimowych - Wisłę i Zakopane - pobiła rekord pod względem liczby startujących zawodników, których liczba wynosiła sto dwadzieścia tysięcy. Rywalizowali oni w 900 konkurencjach. Publiczność i oglądalność oscylowała wokół 3 miliardów osób. W całej Wielkiej Rzeczypospolitej opustoszały biura i urzędy, których pracownicy wzięli urlop na czas olimpiady.

Nowe konkurencje Edytuj

Oprócz tradycyjnych konkurencji, pojawiły się zupełnie nowe takie jak hokej operatorów koparek na lodowisku o powierzchni hektara, zjazd ślizgowy na pośladkach z ostrzeliwaniem się trzypociskowymi seriami do ruchomego celu, który był rozgrywany na stoku o wysokości 200 metrów (najlepsi okazali się członkowie piechoty szturmowej IV PKI), a także najbardziej wymagająca konkurencja, taniec figurowy na lodzie w wykonaniu hiperfortec Janów III Sobieskich.

Ceremonia otwarcia Edytuj

Samo otwarcie zapierało dech w piersiach, grzmociło jaźnią o ścianę, chwytało za wątrobę w najczulszym miejscu i zmuszało do łez wzruszenia to na klęczkach, to na baczność. Wielki show typu światło i dźwięk wyrywał z piersi ciche jęki wzruszenia. Miało jednak jeden mały mankament - konstruktorzy troszeczkę przesadzili z rozmiarami znicza olimpijskiego. Kiedy zapłonął, to w całej Macierzy przez kilka minut zabrakło gazu, a wszystkie siły zbrojne zostały natychmiast postawione w stan gotowości bojowej. Wyjaśnienie, że to nie terrorystyczny atak termojądrowy jest odpowiedzialny za łunę na horyzoncie (widoczną z kosmosu i na naszej półkuli) zabrało prawie kwadrans i na szczęście obyło się bez większych incydentów. Wiadomo, że Polska Marynarka Gwiezdna dla pewności pogłębiła lej powybuchowy znany światu jako Burkina Faso, a jednostki szybkiego reagowania szybciutko zajęły Biały Dom w Waszyngtonie - opuszczając go jeszcze szybciej, tak by nie przeszkadzać rodzinie prezydenta Busha grzejącej się przy koksowniku w salonie i oglądającej olimpiadę dzięki sygnałowi kradzionemu z kablówki. Podobno Pierwsza Rodzina była nawet zadowolona z wizyty komandosów, bo w przeprosiny zostawili kratę piwa i polskie słone paluszki.

Edytuj

Kontrowersje budziło także logo olimpiady, zaproponowane przez sponsora, światowego potentata wyrobów elastycznych, gumowych i ogólnoużytkowych - Unimil-Stomil. Spadkobiercy barona Couberta w Polskiej Prowincji Francuskiej chcieli nawet wkroczyć na drogę sądową, ale PKOl przypomniał im, że w 2034 zrzekli się wszelkich praw związanych z ideą olimpijską.

Medale Edytuj

Polscy sportowcy zdobyli 898 złotych metali. Złoto zdobyli ponadto reprezentanci Jamajki (bobsleje) oraz reprezentacja Eskimosów o brytyjskim rodowodzie (savoir-vivre na lodowisku).

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki